دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در چهارماهه اول سال 1396 رخ داد

افزایش 69درصدی صادرات ایران به نیجریه

آمارها نشان‌دهندۀ افزایش 69 درصدی حجم صادرات ایران به نیجریه در چهارماهه اول سال 1396، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.
کد خبر : 204932

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود حاجی یوسفی پور، دبیر میز نیجریه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حجم صادرات به کشور نیجریه در چهارماهه سال 1396 به میزان تقریباً 3میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1395، درمجموع 2/1 میلیون دلار به حجم صادرات به این کشور آفریقایی افزوده‌شده است.


وی تشریح کرد: افزایش حجم صادرات به نیجریه شامل اضافه شدن کالاهای صادراتی جدید به این کشور است که عمده‌ترین آن‌ها مربوط به کالاهایی از قبیل انواع شربت‌ها، شکلات، بیسکویت، رب، انواع وازلین، پلی‌اتیلن، قطعات خودرو، کف‌پوش‌ها، مصالح ساختمانی و... است.


گفتنی است، که دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش است تا هدف‌گذاری 25 درصدی افزایش صادرات ایران به نیجریه در سال 1396 محقق گردد و همچنین، برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی لاگوس در آبان ماه سال جاری، پیگیری برقراری ارتباط بانکی و ایجاد خطوط حمل‌ونقل دریایی با کشور نیجریه در دستور کار این دفتر قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته