دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 16:43

علاقه‌مندی شرکت روس‌اتم برای همکاری در تولید سوخت هسته‌ای برای ایران

معاون بین‌الملل شرکت روس‌اتم در دیدار سفیر ایران، آمادگی این شرکت برای شروع روند عملیاتی نیروگاه‌های دوم و سوم بوشهر را اعلام و برای انعقاد قرارداد ساخت واحدهای جدید نیروگاهی در ایران ابراز علاقه کرد.
کد خبر : 20443

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با «نیکلای اسپاسکی» معاون بین‌الملل شرکت دولتی انرژی اتمی «روس اتم» دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار، توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


سنایی وضعیت همکاری‌های روس اتم و سازمان انرژی اتمی را رضایت بخش توصیف و بر رفع برخی مشکلات برای گسترش همکاری‌ها تأکید کرد.


سفیر کشورمان همچنین خواستار نقش فعال‌تر روسیه در مذاکرات هسته‌ای و ارائه پیشنهادهای جدید برای حل برخی مسایل فنی موجود شد و ابراز امیدواری کرد: همکاری دو کشور در زمینه‌هایی چون تولید سوخت هسته‌ای و بهره برداری‌های فنی و مهندسی توسعه یابد.


«نیکلای اسپاسکی» هم در این دیدار، ضمن ابراز رضایت از سفر اخیرش به تهران و اصفهان، ابراز امیدواری کرد: توافق جامع هسته‌ای تا پایان ماه ژوئن حاصل شود.


وی آمادگی روس اتم برای شروع روند عملیاتی نیروگاه‌های دوم و سوم بوشهر را اعلام و برای انعقاد قرارداد ساخت واحدهای جدید نیروگاهی در ایران ابراز علاقه کرد.


در این دیدار، اسپاسکی خواهان حضور فعال هیأت ایرانی در نمایشگاه اتم اکسپوی روسیه شد.


این نمایشگاه روز 11 خرداد 1394 (مصادف با اول ژوئن 2015) در مسکو افتتاح می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته