دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1396 - 12:36

مسابقات والیبال قهرمانی زیر ٢٣ سال جهان؛ مصر زیر پای بلند قامتان ایران

مسابقات قهرمانی والیبال زیر ٢٣ سال جهان از فردا در قاهره آغاز می شود و بلندقامتان ایران کار سختی در مرحله مقدماتی دارند.
کد خبر : 203902

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مسابقات قهرمانی زیر ٢٣ سال جهان از ٢٧ مرداد ماه (فردا) به میزبانی مصر آغاز می شود و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت، تیم ایران در گروه B با تیم های روسیه، ترکیه، چین، الجزایر و آرژانتین همگروه است. بلندقامان ایران در دو دوره قبلی این رقابتها حضور داشته و ماحصل آن هم عناوین هفتم و پنجم جهان بوده است. شاگردان سیچلو در این دوره از مسابقات تلاش می کنند تا نتیجه ای بهتر از دو دوره قبل کسب کردند و در فاصله دو روز مانده به مسابقات هم در دیدار تدارکاتی مقابل ژاپن پیروز میدان شدند. عملکرد تیم والیبال زیر 23 سال در دو دوره قبل به شرح زیر است:


* 2013 برزیل ؛ پنجمی جهان
در سال 2013 تیم والیبال زیر 23 سال ایران با تیم های صربستان، روسیه، ونزوئلا، استرالیا و مکزیک همگروه بود، اما در دوره مقدماتی بلندقامنات ایران نتوانست به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کنند و درنهایت به عنوان پنجمی دست پیدا کند. ملی پوشان نام آشنایی چون فرهاد سال افزون، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، سامان فائزی و رضا قرا از بازیکنانی بودند که در آن زمان در تیم زیر 23 سال بازی می کردند و حالا همین بازیکنان پیراهن تیم بزرگسالان را بر تن کردند.



* 2015 امارات ؛ هفتمی جهان
در سال 2015 هدایت تیم والیبال زیر 23 سال به پیمان اکبری سپرده شده بود؛ مربی که این روزها در کسوت مربی در تیم ملی بزرگسالان کنار ایگور کولاکوویچ فعالیت می کند، شاگردان اکبری در سال 2015 بسیار جوان و پرانگیزه بودند اما متاسفانه مصدومیت های پی در پی این بازیکنان باعث شد تا ایران در جمع 4 تیم قرار نگیرد. در بازی آخر مقابل ایتالیا که ایران برای حضور در جمع 4 تیم می جنگید با این که بلندقامتان ایران از حریف خود جلو بودند اما مصدومیت بدموقع بازیکن ایران، تیم را گرفتار کرد و درنهایت آن بازی به سود ایتالیا تمام شد و بلندقامتان ایران باید برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی رقابت می کردند. در دیدار بعدی با کوبا باز هم سهم ایران شکست شد و تیم زیر 23 سال ایران در سال 2015 عنوان هفتمی را کسب کرد.


* 2017 مصر ؛ ملی پوشان به دنبال طلسم شکنی
جواد کریمی، شایان حمودی، امین اسماعیل نژاد، رسول آقچه لی، رحمان تقی زاده، سهند الله وردیان، علی اصغر مجرد، سلیم چپرلی، سعید جواهری توانا، اسماعیل مسافر، امیر خداپرستی و اسماعیل طالبی ترکیب ایران در این رقابت ها را تشکیل می دهند. البته امین اسماعیل نژاد، اصلی‌ترین مهره‌ تیم ایران در آخرین تمرین تیم مصدوم شد. اما با این حال ملی پوشان ایران با انگیزه و تلاش مضاعف قصد دارد تا از همه سختی‌ها مانع عبور کند و در دیدارهای سخت مقدماتی بهترین نتیجه تاریخ را برای تیم زیر 23 سال در جهان ثبت کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیچلو والیبال
ارسال نظر
قالیشویی ادیب