دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1396 - 11:14

«گفتارهایی از فیزیک» روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها

کتاب «گفتارهایی از فیزیک» در بخش علم انتشارات چترنگ به چاپ رسید.
کد خبر : 203872

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، کتاب «گفتارهایی از فیزیک» نوشته کارلو روولّی و با ترجمه شیرین رهنما، به تازگی از سوی انتشارات چترنگ منتشر شده است.


این کتاب 66 صفحه‌ای، دربردارنده مطالبی درباره فیزیک و دست‌آورد فیزیک‌دانان در قرن بیستم و بیست‌ویکم میلادی است که در بخش‌های زیباترین نظریه، کوانتوم‌ها، معماری جهان هستی، ذرات، دانه‌های فضا، احتمال، زمان و گرمای سیاه‌چاله‌ها و خودمان تدوین و منتشر شده است.


نویسنده این کتاب، مطالب را برای مخاطبان عمومی نوشته است؛ آنچنانکه در پیشگفتار این کتاب آمده: «این کتاب برای افرادی نوشته شده است که از فیزیک مدرن چیزی نمی‌دانند یا دانش اندکی در این زمینه دارند. این مجموعه به بررسی اجمالی حیرت‌انگیزترین جنبه‌های انقلاب بزرگی که در قرن بیستم و بیست و یکم میلادی در دنیای فیزیک رخ داده می‌پردازد...»


همچنین آمده است: « گفتارهایی از فیزیک را با زبانی ساده و جذاب، برای افرادی نگاشته است که در مورد فیزیک مدرن چیزی نمی‌دانند یا دانش اندکی در این زمینه دارند. او معتقد است فیزیک دریچه‌ای‌ است که از میان آن می‌توان دوردست‌ها را تماشا کرد، جایی بسیار فراتر از جلوی دیدمان؛ فیزیک به ما یادآوری می‌کند نگاهمان به جهان ناکامل است. این مجموعه موضوعاتی همچون نظریۀ نسبیت عام آلبرت اینشتین، نظریۀ مکانیک کوانتومی، معماری جهان، دانه‌های فضا، گرانش کوانتومی و سیاه‌چاله‌ها را بررسی می‌کند و فصل آخر آن درصدد پاسخ‌گویی به این پرسش است که با توجه به دنیای عجیبی که علم فیزیک به تصویر می‌کشد، چگونه امکان دارد راجع به وجود و حیات بشر سخن گفت.»


مطابق با اطلاعات ارائه شده از سوی ناشر، این کتاب به چهل و یک زبان ترجمه شده و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی در جهان محسوب می‌شود. روزنامۀ گاردین دربارۀ آن می‌نویسد: «خارق‌العاده است که کتابی به این مختصری، توانسته چنین ژرفایی را پوشش دهد.»


گفتارهایی از فیزیک را شیرین رهنما به فارسی برگردانده و انتشارات چترنگ آن را در 66 صفحه و به قیمت 7000 تومان منتشر کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشر چترنگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته