دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سندیکای مخابرات ایران

قیمت‌گذاری دیتا باید تصحیح شود

نائب رئیس سندیکای مخابرات ایران گفت: قیمت‌گذاری‌های دیتا به‌عنوان یکی از چالش‌های پیش‌روی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته چراکه زمینه برای رشد شبکه فیبر در داخل کشور فراهم نیست. 
کد خبر : 203324

علی فتوت، نائب رئیس سندیکای مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، درباره برنامه‌های آذری جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اغلب برنامه‌های ارائه شده بر پایه حوزه‌های فناوری اطلاعات و فضای مجازی بنا شده و در قبال موضوعاتی نظیر IOT، 5G، BIG DATA، CLOUD هیچ برنامه مدونی ارائه نشده است.


وی به تعرفه‌گذاری صحیح در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اشاره داشت و ادامه داد: قیمت‌گذاری و تعرفه‌گذاری در امور اقتصادی هر وزارتخانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه آینده یک حوزه به این نوع مسائل گره خورده است.


وی ادامه داد: قیمت‌گذاری‌های دیتا به‌عنوان یکی از چالش‌های پیش‌روی این وزارتخانه قرار گرفته که البته برای شرکت مخابرات ایران نیز با وجود این مشکل، نمی‌توان آینده خوبی را متصور بود، زیرا قیمت‌گذاری دیتا به‌طور کامل نامتقارن است و زمینه برای رشد شبکه فیبر در داخل کشور فراهم نیست.


فتوت همچنین با اشاره به اپراتورهای جدید و وضعیت این شرکت‌ها افزود: برای هفده اپراتور جدید، مجوز فعالیت صادر شده اما تاکنون هیچ حرفی، مبنی بر چگونگی حضور و فضای رقابتی این اپراتور به میان نیامده است.


رئیس سندیکای مخابرات ایران در پایان با تأکید بر حساسیت‌های امنیت شبکه‌های تلفن همراه تاکید کرد: شرکت‌های گوشی تلفن همراه مانند هوآوی و اریکسون در ایران شرکت خود را تأسیس کردند درحالی‌که ایرانی نیستند و شبکه موبایل به آن‌ها سپرده‌شده که امیدواریم وزیر آینده نسبت به این مسئله حساسیت به خرج دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب