دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

‌خطای انسانی عامل بروز ۷۵ درصد از سوانح هوایی دنیا‌

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: طبق اسناد ایکائو از هر چهار سانحه هوایی، سه سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده است.
کد خبر : 203085

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، رضا جعفرزاده با اشاره به برگزاری اولین همایش رویکردهای میان رشته‌ای در ارتباطات هوانوردی‌، اظهار داشت: امروز‌‌ طبق اسناد ایکائو از هر چهار سانحه هوایی، سه سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده است و ‌طبق اعلام مراجع بین المللی ارتباطات و مکالمات ناصحیح یک عامل‌ در اغلب سوانح و حوادث هوایی بوده است.


وی افزود: طبق اعلام ایکائو فقط در بین سال‌های 1976 تا 2000 میلادی 1100 نفر جان خود را در سوانح هوایی ناشی از سوء مکالمات از دست داده‌اند.


جعفرزاده اضافه کرد: برهمین اساس اولین همایش ملی رویکردهای میان رشته‌ای در ارتباطات هوانوردی که قرار است در 31مردادماه جاری برگزار شود در نظر دارد با دعوت از اساتید ممتاز داخلی و خارجی میان متخصصان رشته های دانشگاهی نظیر زبان انگلیسی، روانشناسی با صنعت هوانوردی در بخش خلبانی و کنترل پرواز ارتباط بر قرار کرده تا با واکاوی زوایای پنهان مکالمات از بروز سوانح و حوادث هوایی جلوگیری و بستری برای فعالیت‌های علمی مشترک متخصصین علوم دانشگاهی با صنعت هوانوردی فراهم آورد‌.


وی افزود: اولین همایش ملی رویکردهای میان رشته‌ای در ارتباطات هوانوردی در 31مردادماه جاری در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار خواهد شد و متقاضیان می توانند برای ثبت نام به نشانی WWW.CATC.AC.IR مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته