دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازی ویدئویی برای مقابله با استرس و افسردگی

بازی‌های ویدئویی معمولا به‌عنوان دردسر و آسیب برای روح و روان انسان امروز شناخته می‌شوند اما یک محصول جدید برای درمان بیماری طراحی و به بازار معرفی شده‌است.
کد خبر : 202701

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از نفت‌خبر، «در بزن» نام بازی ویدیویی درباره استرس است. مهندس «میشل لیوال» عنوان این اثر را براساس تجربیات شخصی‌اش از استرس و فشارهای کاری خود در ساخت بازی‌ها، طرح کرده است.


او بیان می‌کند به هر مرحله‌ای از این بازی که وارد می‌شوید و هرچیزی که در این بازی تجربه می‌کنید، بخشی از زندگی واقعی خود او و براساس آن‌ چیزی‌ است که او در زندگی احساس و تجربه کرده، به صورت یک داستان در این بازی ایجاد شده است.


این بازی تقریبا آماده عرضه است و حدودا در ماه سپتامبر (شهریور ۹۶) وارد بازار می‌شود. افسردگی یکی از تجربیات رایج اکثر افراد در زندگی و کار و از جمله کسانی که به عنوان مهندسان توسعه نرم‌افزار مستقل است که آن را تجربه می‌کنند.


میشل لیوال تجربیات خود و همکارانش در این صنعت را مطرح می‌کند. در این حرفه افراد زیادی وجود دارند که از افسردگی رنج می‌برند و دیدن مداوم و روزانه این افراد تعجبی ندارد.


برای بسیاری از این افراد کارشان، علاقه‌شان است. کار کردن بیش از حد باعث می‌شود بازده کاری آنها کم شود و همین امر آنها را به سمت فشار و افسردگی خواهد برد.


یک مهندس فشارهای زیادی را در کار تحمل می‌کند مانند فشارهای اقتصادی، دشواری یافتن شغل جدید، احتمال ورشکستگی یا احتمال تأیید نشدن پروژه که همگی مشابه‌هایی در زندگی روزمره دیگران نیز دارد.


بازی دربزن، برای مقابله با این استرس‌ها و جلوگیری از انزوای افراد طراحی شده و قرار است در درمان افسردگی مؤثر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته