دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 10:50
دیدار مشترک وزرای کشور ایران و عراق

رحمانی‌فضلی: لزوم همکاری‌هاى جدی در رفع مشکل ریزگردها/ الأعرجی: ‏موضع‌گیرى رهبر انقلاب و ملت ایران نشان از روابط برادرانه دارد

صبح امروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با قاسم الأعرجی وزیر کشور عراق در وزارت کشور به منظور بررسی مسائل اربعین دیدار کردند.
کد خبر : 202607

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، صبح امروز عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با قاسم الأعرجی وزیر کشور عراق در وزارت کشور به منظور بررسی مسائل اربعین دیدار کردند.


رحمانى‌فضلى در این دیدار اظهار کرد: روابط تهران و بغداد استراتژیک است. پیروزی ملت و دولت عراق درمبارزه باتروریست‌ها و داعش را تبریک می‌گویم.


وی در ادامه با اشاره به موضوع ریزگرد ها افزود: ریزگردها موضوع مهمى براى مردم ما به خصوص مردم استان‌هاى مرزى و خوزستان است، روساى جمهور دو کشور بر ضرورت همکاری‌ها در این خصوص تاکید داشتند.


وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم همکاری‌هاى جدی در رفع مشکل ریزگردها داشته و آن‌ها را در دولت‌ها پیگیری کنیم. اگر این مسئله حل نشود می‌تواند تبدیل به مشکل جدى براى همه ما شود.


رحمانی فضلی تاکید کرد: می‌توانیم تفاهمنامه امنیتی به امضا برسانیم تا همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و یا همکاری های پلیس دو کشور در چهارچوب این تفاهمنامه پیگیری شود.


وی تصریح کرد: با توجه به تجربیات همکاری که دو کشور در برگزاری مراسم اربعین داشتند، ان‌شالله بتوانیم در سال جاری این مراسم را بیش از گذشته در شأن زوار و ملت ایران و عراق برگزار کنیم.


وزیر کشور گفت: امیدوار بودیم، برای مراسم اربعین برای زوار لغو روادید داشته باشیم، البته کارهایی در جهت تسهیل صدور آن صورت گرفت، اما اخیرا برای صدور روادید تجار و فعالان اقتصادی مشکلاتی پیش آمده، که امیدواریم برای رفع ان پیگیری های لازم را انجام دهید.



همچنین در این دیدار ‏قاسم الأعرجی وزیر کشور عراق افزود: ایران روابط وسیعى با ملت، قومیت‌ها و تشکل‌هاى عراق دارد. ‏مواضع ایران در قبال تروریست‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنیم.


وی یادآورشد: موضع گیرى رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران درقبال عراق و حضور مستشاران نظامى به صورت داوطلبانه نشان از روابط برادرانه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته