دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 08:57
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

شهادت حججی نمونه‌ای از دستاورد تفکر تکفیری است/ تروریست‌ها به خط آخر رسیده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه شهادت استوانه پایداری، شهید حججی در میدان مجاهدت درس فداکاری در راه هدف را با صلابت و استواری به جهان ارائه کرد.
کد خبر : 202557

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، با تسلیت شهادت محسن حججی،‌ با بیان اینکه در هفته گذشته دو حادثه تکان دهنده اتفاق افتاد که قلوب امت اسلامی را جریحه‌دار کرد، گفت: حادثه شهادت استوانه پایداری، شهید حججی در میدان مجاهدت درس فداکاری در راه هدف را با صلابت و استواری به جهان ارائه کرد. او به راستی شاگرد راستین مکتب حسینی بود و هنگامه‌ای عاشورایی را نشان داد و عیان کرد که مصاف امروز با تروریست‌ها بار دیگر مصاف حسینیان و یزدیان است.


نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به جنایت تروریستی افغانستان، گفت: در این جنایت بزرگ تروریستی صدها نفر از مسلمانان از زن، مرد، پیر، جوان و کودک را به خاک و خون کشید. همان تروریست‌های یزیدی که در سوریه با شنیع‌ترین روش‌ها حججی عزیز را به شهادت رساندند در افغانستان نیز چنین جنایت هولناکی را رقم زدند. اینها نمونه‌هایی از دستاوردهای تفکر تکفیری است. آیا امروز روشن نیست که ریشه این ماجراجویی‌ها توسط چه کسانی و چه کشورهایی سامان یافته است؟ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیست‌ها را در این ظلم و جنایت علیه امت اسلامی نمی‌بینند؟


وی افزود: پس از جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و به‌ویژه پس از جنگ ۳۳ روزه علیه مقاومت و حزب الله لبنان که به تعبیر خودشان کمر اسرائیل شکست، روش خود را دگرگون کردند و به جای مصاف رو در رو با نیرنگ و اختلاف افکنی در امت اسلامی درگیری‌های گروه‌های تروریستی را دامن زده‌اند.


برخی کشورهای اسلامی مساله‌ساز دلالی تروریست‌ها را بر عهده گرفته‌اند


لاریجانی تصریح کرد: برخی کشورهای اسلامی مساله‌ساز در منطقه نیز دلالی آنها را بر عهده گرفته‌اند و معرکه آتش‌افروزی داخل امت را به وجود آورده‌اند؛ نوع جنایات تروریستی نشان می‌دهد که چقدر از فرهنگ اسلامی فاصله دارند و هدفی جز تفرقه و نابودی مسلمانان ندارند.


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما از لابلای این جنایت‌ها عمق اضطراب آنها نیز مشخص است که پس از ضربه‌های متوالی و عمیق در موصل و سوریه به خط آخر رسیده‌اند و دست به چنین حرکت‌های وحشیانه‌ای می‌زنند.


وی خاطرنشان کرد: همانطور که در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله قهرمان کمر رژیم صهیونیستی شکست حججی‌های غیرتمند و قهرمان نیز آخرین بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیست‌ها و دست نشاندگان منطقه‌ای آنها می‌دهند.


لاریجانی با گرامیداشت یاد آن رادمرد راه مجاهدت اظهار کرد: به ارواح مطهر آن شهید و شهدای افغانستان درود می‌فرستیم و با خانواده‌های معزز آنها همدردی می‌کنیم و به پارلمان افغانستان و ملت افغانستان تسلیت می‌گوییم.


رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز شهادت شهید محسن حججی را تسلیت گفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته