دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1396 - 11:17

رکورد دار تاخیرهای پروازی را بشناسید

شرکت هواپیمایی آسمان بیش‌ترین تعداد تاخیرهای پروازی را در میان سایر ایرلاین‌های داخلی به ثبت رساند.
کد خبر : 202311

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بر اساس گزارش تأخیرات پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در تیرماه که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده است، شرکت هواپیمایی آسمان با 19 درصد سهم در صدر تاخیرهای پروازی قرار دارد. آتا ایر و ایران‌ایر با 12 درصد و ماهان با 10 درصد در رتبه‌های بعدی تاخیرات پروازی قرار دارند.


همچنین شرکت هواپیمایی ماهان 19 درصد پروازهای به موقع انجام شده را به خود اختصاص داده است و بدین ترتیب در صدر ایرلاین‌ها به لحاظ پروازهای به موقع قرار دارد. آسمان هم سهم 13 درصدی در انجام پروازهای به موقع داد و ایران‌ایر با 12 درصد پروازهای به موقع انجام شده در رتبه سوم قرار گرفته است.


از سوی دیگر شرکت هواپیمایی آسمان با 973 سورتی پرواز در تیرماه و سهم 16 درصدی از نظر تعداد پرواز رتبه اول را به خود اختصاص داده است. ماهان با 799 سورتی پرواز سهم 13 درصدی در پروازهای ماه مذکور دارد و ایران‌ایر هم با 721 سورتی پرواز و سهم 12 درصدی از مجموع پروازها در رتبه سوم قرار دارد.


شرکت‌های پویا ایر، اترک‌ایر و ساها نیز هر یک با 4، 52 و 64 سورتی پرواز کم‌ترین تعداد پروازهای انجام شده در تیرماه را به خود اختصاص دادند و بدین ترتیب کم‌سفرترین ایرلاین‌ها در ماه مذکور به شمار می روند.


اما شرکت آتا ایر 61 درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام داده است و بدین ترتیب در صدر جدول بیشترین تأخیر نسبت به تعداد پروازهای انجام شده هر ایرلاین قرار دارد. نفت 60 درصد و تابان 58 درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام دادند. از طرفی شرکت معراج 76 درصد پروازهای خود را به موقع برقرار کرده است. پس از آن ماهان و ساها با 64 درصد و سپهران با 63 درصد در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.


اکنون 16 ایرلاین داخلی پویا ایر، اترک‌ایر، معراج، ساها، سپهران، ایرتور، نفت، قشم‌ایر، کیش‌ایر، تابان، زاگرس، کاسپین، ماهان، آتا ایر، ایران‌ایر و آسمان در خطوط هوایی کشور فعال هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته