دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 16:16
حجت الاسلام صابریان:

اسلام دین خرافه‌زدایی و نهادینه کردن اصول عقلی در زندگی انسان است

عضو هیات علمی گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: اسلام دین خرافه‌زدایی و نهادینه کردن اصول عقلی در زندگی انسان است و به این منظور در تمامی عرصه های زندگی انسان دارای دستورات برای زندگی سالم است.
کد خبر : 20216

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارگاه آموزشی اصول تغذیه و دیدگاه اسلام نسبت به آن در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با حضور کارکنان غیر عضو هیات علمی و با همت دفتر آموزش نیروی انسانی این دانشگاه در 16 ساعت طی 8 جلسه برگزار می‌شود و طی آن شرکت‌کنندگان با دیدگاه‌های مختلف اسلام پیرامون موضوعات مرتبط با تغذیه سالم آشنا می‌شوند.


حجت الاسلام دکتر رضا صابریان عضو هیات علمی گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در نخستین جلسه این کارگاه گفت: اسلام دین خرافه‌زدایی و نهادینه کردن اصول عقلی در زندگی انسان است و به این منظور در تمامی عرصه های زندگی انسان دارای دستورات و توصیه‌های مختلف و کاربردی عالی برای زندگی سالم است با این حال در بسیاری از جلسات و توصیه‌های جاهلانه نوعی خرافه در جامعه رواج پیدا کرده است.


وی افزود: تغذیه سالم از دیدگاه اسلام وجوه مختلفی از جمله پرهیز از حرام خوری، شناخت طبع انسان نسبت به مواد غذایی مختلف، توصیه‌های طب سنتی و پرهیز‌های غذایی دارد که موید توجه ویژه دین مبین اسلام به سلامت جسمی انسان است که به اشکال مختلف رد روایات و احادیث و سیره خاندان امامت به خوبی به چشم می‌خورد.


صابریان گفت: بابد توجه داشت که استخراج معانی از آموزه ها و روایات نیازمند تخصص در شناخت دقیق آن است و هرگونه ترویج غلط و بدون مطالعه می‌تواند تاثیرات منفی مخربی بر اعتقادات دینی جامعه برجای بگذارد.


این کارگاه با دعوت و سخنرانی کارشناسان مختلف در 68 جلسه هر یکشنبه در سالن آمفی تئاتر فرزانگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار خواهد شد و در پایان برای شرکت‌کنندگان گواهی نامه شرکت در کارگاه صادر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته