دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1396 - 12:28
مدیرکل مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

1500 پایگاه مجوز مشاوره انتخاب رشته به پذیرفته‌شدگان کنکور را دارند

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هزینه انتخاب رشته و مشاوره در پایگاه‌های دارای مجوز حدود 30 تا 50 هزار تومان است.
کد خبر : 201912

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هزار و 500 پایگاه انتخاب رشته زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش فعالیت‌های خود را برای انتخاب رشته دانشگاهی دواطلبان کنکور آغاز کرده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش امسال برای سومین بار جلسات مشترک خود را با سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان برگزار کرد و تصمیماتی که در این جلسات اخذ شد در راستای کاهش بازار سیاه برخی مراکز برای انتخاب رشته و فریب دواطلبان بوده است.


وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان سنجش آموزش نیروی انسانی را آغاز کرد و پذیرفته شدگان در کنکور می‌توانند با اطمینان خاطر به مراجعه به پایگاه‌ها مراجعه و انتخاب رشته کنند.


شکوهی خاطرنشان کرد: افرادی که در پایگاه‌ها حضور دارند علاوه بر بهره‌مندی از نرم‌افزاری که توسط سازمان سنجش طراحی شده به صورت فردی نیز پذیرفته شدگان را مورد مشاوره قرار می‌دهند، علاوه بر این در پایگاه‌ها افراد اطلاعات نتایج سال قبل را نیز در اختیار دارند، بنابراین می‌توانند با دقت بیشتری به انتخاب رشته کمک کنند.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص هزینه مراجعه به پایگاه‌ها، گفت: هزینه‌ها در مناطق و شهرهای مختلف حدود 30 تا 50 هزار تومان است، البته افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران از پرداخت این هزینه معاف هستند.


وی افزود: ما به پذیرفته شدگان و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم فریب مراکز و تبلیغات را نخورند و اجازه دهند مراجع دارای اطلاعات و آگاه در انتخاب رشته به آنها کمک کند.


شکوهی یادآورشد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت اداره‌های آموزش و پرورش و پایگاه جامع اطلاع رسانی مشاور از نشانی این مراکز آگاه شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته