دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی به سوابق مسعود کرباسیان؛

وزیر پیشنهادی اقتصاد کیست؟

سرانجام پس از گمانه زنی های بسیاری که بر سر وزیر اقتصاد دولت دوازدهم انجام شد، امروز حسن روحانی،‌ نام مسعود کرباسیان را برای تکیه بر مهمترین وزارتخانه اقتصادی کشور به مجلس ارائه کرد. نامی که چندان برای فعالان اقتصادی کشور نا آشنا نیست.
کد خبر : 201418

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌ وزارت اقتصاد وظیفه هماهنگی و سیاست گذاری بین بخش های مختلف را بر عهده دارد بنابراین وزیری که بر این مسند تکیه می زند باید اشراف کامل بر حوزه های مختلف اقتصاد داشته باشد.


نگاهی به سابقه کاری مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد حکایت از سابقه ای 28 ساله به عنوان معاونت وزرای مختلف اقتصادی دارد. وی فعالیت اقتصادی خود را در قامت معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنایع سنگین در سال 61 آغاز کرد و تا سال 68 در این سمت باقی ماند. پس از آن به وزارت بازرگانی رفت و طی سال های 68 تا 71 به عنوان معاون طرح و برنامه و در سال های 71 تا 76 در سمت معاون بازرگانی خارجی این وزارتخانه مشغول به کار بود.


مسعود کرباسیان در دولت هفتم به وزارت نفت رفت تا معاون بازرگانی این وزارتخانه شود. پس از آن در سال های 80 تا 84،‌ریاست گمرک را بر عهده گرفت.


مقصد بعدی کرباسیان معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در خلال سال های 84 تا 88 بود و بعد از آن نیز به مدت دو سال به عنوان مشاور عالی شهردار تهران فعالیت کرد.


با روی کار آمدن دولت یازدهم، کرباسیان به گمرک بازگشت تا اجرای طرح تحول در گمرک را در دستور کار خود قرار دهد.


ایجاد پنجره واحد تجاری و الکترونیکی کردن گمرکات کشور از مهمترین فعالیت های وی در 4 سال حضور در بالاترین مقام گمرکی ایران به شمار می رود.


وی همچنین علاوه بر عضویت در هیات مدیره شرکت ها و هلدینگ های مختلف اقتصادی،‌سابقه تدریس در دانشکده علوم اقتصادی،‌دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر را در کارنامه خود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته