دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1396 - 17:01

ثبت نتیجه‌ای تاریخی در فنلاند؛ ایران قهرمان کشتی فرنگی جوانان جهان شد

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان زود هنگام رقابت‌های جوانان جهان در شهر تامپره فنلاند شد.
کد خبر : 200946

به گزارش گروه ورزشی آنا، تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با توجه به امتیازات کسب شده در روز دوم مسابقات و همچنین نتایج روز نخست، قهرمان زود هنگام رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در شهر تامپره فنلاند شد.


تیم ملی کشورمان در روز نخست مسابقات در 4 وزن اول موفق به کسب 2 مدال طلا توسط پویا دادمرز و کرامت عبدولی در اوزان 50 و 60 کیلوگرم شده بود. محمد شُربی نیازی در 74 کیلوگرم هفتم و محمدامین نوروزی در 96 کیلوگرم هشتم شدند که با احتساب این نتایج ایران در پایان 4 وزن اول صاحب 27 امتیاز شد.


امروز نیز در روز دوم مسابقات دو نماینده ایران راهی فینال شدند و یک نماینده کشورمان نیز به دیدار رده‌بندی راه یافت.


با این تفاسیر تیم کشتی ایران در بدترین شرایط یعنی در صورت شکست هر 3 کشتی گیرمان در فینال و رده بندی صاحب 24 امتیاز می شود که با احتساب هفتمی رضایی در 55 کیلوگرم و 4 امتیاز این کشتی گیر ایران 28 امتیازی می شود که با 27 امتیاز روز نخست ایران 55 امتیازی خواهد شد.


تیم روسیه نیز در صورت پیروزی تمام کشتی گیرانش در مسابقات فینال و رده بندی، 34 امتیاز کسب خواهد کرد که با 21 امتیاز روز گذشته 55 امتیازی می شود، اما چون روز گذشته ایران 2 مدال طلا گرفته است و روس‌ها طلایی نداشتند، با وجود برابر شدن امتیازات با توجه به مدال طلای بیشتر، ایران قهرمان جهان خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب