دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1396 - 17:01

مخالف سوری: عادل جبیر گفت سرنوشت بشار اسد در دستان ملت سوریه است

یک عضو هیات عالی مخالفان سوری نسبت به انتشار اظهاراتی از وزیر امور خارجه عربستان درباره تغییر موضعش نسبت به سوریه واکنش نشان داد.
کد خبر : 200945

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، احمد عسراوی گفت: «اظهاراتی که به عادل جبیر نسبت داده شده است، دقیق نیست.»


وی افزود: «ما در ریاض تنها در زمینه اقدام در راستای برگزاری نشستی گسترده برای حل اختلافات فی‌مابین صحبت کردیم. عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان در نشستی که با ما داشت خواستار حمایت از راه‌حل سیاسی با هدف حفظ وحدت سوریه شد.»


این عضو هیات عالی مخالفان سوری تصریح کرد: «جبیر گفت که سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دست خود سوری‌ها است و باید با مذاکره حل و فصل شود.»


به گزارش آنا، پیشتر یک منبع مخالف سوری گفته بود عادل جبیر به هیات عالی مذاکره‌کنندگان گفت که بشار اسد در قدرت باقی می‌ماند.


این منبع مخالف افزود: «جبیر به مخالفان سوری گفت باید چشم‌انداز جدیدی بیابند وگرنه کشورهای دیگر درباره سوریه مذاکره می‌کنند و مخالفان در آن مذاکرات جایی نخواهند داشت. وقایع رخ داده بدین معنا است که امکان خروج اسد (از قدرت) در اوایل مرحله انتقالی وجود ندارد و ما باید درباره مدت باقی ماندن او در مرحله انتقالی و صلاحیت او در آن مرحله رایزنی کنیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته