دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1396 - 15:21

رونمایی از نرم‌افزارهای فرهنگی واحد علوم و تحقیقات

همزمان با فرارسیدن ولادت هشتمین امام شیعیان (ع) و دهه کرامت، مراسم جشنی با حضور مسئولان ، کارکنان و دانشجویان برگزار و از نرم‌افزارهای فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد.
کد خبر : 200065

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد در مراسم با تبریک ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: «عشق امام رضا (ع)، سرمایه و امیدی در دل های ما ایرانیان است و همین سرمایه باعث می شود در همه امور و مشکلات به آن امام بزرگوار متوسل شویم.»


دکتر کرم الله دانشفرد با بیان اینکه دهه کرامت دهه معنوی و پربرکتی است، ادامه داد: «امید است همه مسلمانان و به ویژه ایرانیان در دهه کرامت مورد لطف و توجه قرار گیرند.»


دانشفرد با توجه به توصیفی از دهه کرامت در اشعار مولانا، افزود: «نهر دهه کرامت، صاف، زلال و جاری و این دهه متعلق به همه مستضعفان جهان است.»



معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با توجه به شهر مقدس مشهد، این پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: «امیدواریم واژه «رضا» شعار فرهنگی مشهد مقدس شود. زیرا این واژه تعریف کاملی از بخشایندگی، رضایت، کرامت و لطف است.»


امام جماعت مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات نیز با ارائه نکاتی درباره ویژگی های امام رضا (ع) گفت: «عمر شریف آن امام همام 55 سال بوده و مدت امامت آن حضرت 20 سال بوده است.»


حجت الاسلام هاشمی از نجمه خاتون، مادر امام رضا (ع) و چگونگی ازدواج ایشان با امام موسی کاظم (ع) نام برد و افزود: «امام جعفر صادق (ع)، مادر امام رضا (ع) را طاهره می نامید.»


هاشمی تصریح کرد: «یکی از فعالیت ائمه معصومین (ع)مبارزه با برده‌داری بود. بدین صورت که کنیزها و غلامانی اختیار می‌کردند و پس از آموزش دادن آنها را در راه خدا آزاد می‌کردند. در حالی که در دنیای امروز و در کشورهای پیشرفته شاهد شکل دیگری از برده‌داری هستیم. حتی در برخی موارد متاسفانه، کشورهای ضعیفی هستند که از سوی کشورهای قدرتمند به بردگی گرفته می شوند.»


بر اساس این گزارش در این مراسم از نرم‌افزارهای تلفن همراه مشاوره، تلفن همراه نماز و نرم افزار چندرسانه ای فرهنگ و دانشگاه رونمایی شد. از جمله ویژگی های این نرم افزارها قابلیت نصب آسان بر روی گوشی تلفن همراه است که برای دانشگاهیان و به‌ویژه دانشجویان پر کاربرد خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته