دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1396 - 08:01

اعاده حیثیت یحیی مقابل برانکو/ احیای استقلال با برادرکشی

تیم فوتبال پرسپولیس امروز در حالی در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تراکتورسازی به میدان می‌رود که این تیم دیگر صلابت گذشته را ندارد.
کد خبر : 199909

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته دوم هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا در شرایطی با برگزاری 8 دیدار دنبال می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها پرسپولیس در تبریز به مصاف تراکتورسازی می‌رود و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف حریف همنام خوزستانی خود می‌رود.


تراکتورسازی - پرسپولیس


سرخ‌پوشان تبریزی در شرایطی از قهرمان فصل گذشته لیگ پذیرایی خواهند کرد که در هفته اول با اشتباه نابخشودنی فرزین گروسیان دروازه‌بان‌شان در دقیقه 90 به استقلال خوزستان باختند تا بدون امتیاز به تبریز بازگردند. تراکتورسازی که به خاطر محرومیت از پنجره نقل وانتقالات فیفا نتوانست بازیکنی جذب کند در این فصل روی بازیکنان جوان خود حساب ویژه‌ای بازکرده‌است اگر چه حریف این هفته آنها پرسپولیس است. تیمی که در هفته نخست توانست با ارائه یک بازی برتر فولاد خوزستان را شکست دهد و در این هفته به چیزی جز پیروزی فکر نمی کند. سرخ‌پوشان پایتخت در این فصل با حفظ شاکله اصلی خود بازیکنان خوبی را هم جذب کردند تا روی نیمکت هم احساس ضعف نکنند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در این بازی علی علیپور را به دلیل محرومیت و سیدجلال حسینی را به‌خاطر مصدومیت در اختیار ندارد اما او مهره‌هایی دارد که بتواند جایگزین غایبان تیمش کند. حال باید دید یحیی گل محمدی که با قبول سرمربیگری تراکتورسازی ریسک بزرگی را پذیرفته می‌تواند در هفته دوم دست به کاربزرگی بزند و مدافع عنوان قهرمانی را با شکست به تهران روانه کند یا پرسپولیسی‌ها به روند خوبی که در لیگ هفدهم شروع کرده‌اند ادامه می‌دهند.


سایپا – صنعت‌نفت آبادان


نارنجی‌پوشان پایتخت در هفته اول سپاهان را خانه‌اش متوقف کردند تا نشان دهند با علی دایی حرف‌های زیادی برای گفتن در لیگ هفدهم دارند. آنها در این فصل جزو نخستین تیم‌‌هایی بودند که برنامه آماده‌سازی خود را شروع کردند و بدون تردید در ورزشگاه دستگردی قصد دارند نخستین پیروزی‌شان را رقم بزنند. حریف این هفته سایپا تیمی است که در هفته اول شگفتی‌ساز بود و موفق شد استقلال مدعی را مغلوب کند. صنعت‌نفت آبادان با فراز کمالوند مدعی است که می‌خواهد در این فصل دغدغه سقوط نداشته باشد و حتی برای رتبه‌های بالای جدول تلاش کند. هر چند علی دایی هم با سایپا داعیه حضور در آسیا را دارد.


فولاد – نفت تهران


شکست سرخ‌پوشان خوزستانی برابر پرسپولیس زنگ خطری بود که سیروس پورموسوی مربی جویای نام فولادی‌ها به خوبی آن را شنید. حالا او که در هفته اول هم چند مصدوم داشت در شرایطی میزبان نفت تهران است که در این بازی هم 7 مصدوم دارد و دستش تا حدود زیادی خالی است. فولاد که نمی‌خواهد همچون فصل پیش خطر سقوط را در این فصل نیز حس کند باید برابر نفتی برنده شود که در اولین بازی به رغم مشکلات متعددی که داشت سپیدرود رشت را شکست دهد تا جزو تیم‌های 3 امتیازی لیگ برتر باشد و این هفته هم قصد دارد مقابل فولاد بازنده نباشد. تلاش حمید درخشان که دو هفته است جای علی کریمی را در نفت‌تهران گرفته برابر پورموسوی دیدنی است.


سپیدرود – سیاه‌جامگان


شاگردان علی نظرمحمدی در هفته نخست در شرایطی مغلوب نفت‌تهران شدند که تیم حریف در آخرین ساعات قرارداد بازیکنان خود را ثبت کرد و انتظار می‌رفت سپیدرودی‌ها برنده از زمین بیرون بیایند اما اشتباهات فردی باعث شد تا نفت برنده شود. حالا سرخ‌پوشان گیلان به چیزی جز پیروزی در خانه فکر نمی‌کنند و در ورزشگاه عضدی رشت با حمایت هوادارن پرشور خود به 3 امتیاز می‌اندیشند. در مقابل سیاه‌جامگان که با گل دقیقه 90 بادامکی موفق شدند یک امتیاز از ذوب‌آهن بگیرند این هفته هم نمی‌خواهند بازنده شوند و اکبر میثاقیان با بازیکنان بومی‌اش می‌خواهد بازنده از رشت به مشهد برنگردد.


ذوب آهن- گسترش فولاد تبریز


تیم امیر قلعه‌نویی در هفته اول نتوانست برنده شود و در مشهد برابر سیاه‌جامگان به تساوی رضایت داد. حالا سبزپوشان اصفهانی در خانه میزبان تیم انتهای جدولی گسترش فولاد هستند. تیمی که در هفته نخست در خانه شکست سنگینی برابر پارس جنوبی جم متحمل شد و این هفته در فولادشهر اصفهان به‌دنبال اعاده حیثیت است. هر چند کار شاگردان لوکا بوناچیچ خیلی سخت است و به طور قطع امیرقلعه‌نویی در خانه به این سادگی‌ها اجازه نمی‌دهد تیمش به حریف تبریزی باج دهد. حضور آندرانیک تیموریان در ترکیب گسترش می‌تواند برحساسیت‌های این بازی بیفزاید.


استقلال - استقلال خوزستان


علیرضا منصوریان که با بخشش بازیکنان محرومش برای بازی با حریف همنام اهوازی دستش بازتر است به طور حتم در صورت عدم نتیجه‌گیری نمی‌تواند فدراسیون و عوامل آن را مقصر بداند. استقلال در هفته دوم می‌خواهد انتقام شکست از صنعت‌نفت را از تیم دیگر خوزستان بگیرد. شاگردان عبدالله ویسی در هفته نخست به لطف اشتباه دروازه‌بان از تراکتورسازی 3 امتیاز گرفتند و این هفته هم برای کسب امتیاز به تهران آمده‌اند. تردیدی نیست که آبی‌پوشان پایتخت مقابل حریف همنام خود به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند و انتظار از تیم پرمهره منصوریان هم ارائه بازی تماشاگر پسند است. آبی‌های پایتخت فراموش نکرده‌اند که فصل گذشته به خاطر تعللی که در هفته‌‌های ابتدایی نیم‌فصل اول انجام دادند باعث شدند پرسپولیس 3 هفته زودتر قهرمان لیگ شود و این فصل نمی‌خواهند فاصله‌شان با پرسپولیس زیاد شود.


پارس جنوبی - پیکان​


شاگردان مهدی تارتار با پیروزی پر گل برابر گسترش فولاد نشان دادند که در این فصل به سقوط فکر نمی کنند و می خواهند در رتبه مناسبی قرار بگیرند. آنهادر این هفته به مصاف پیکانی می روند که در هفته نخست برابر پدیده متوقف شد. این بازی با حاشیه اسکان تیم پیکان در مهمانسرای شهر جم مواجه شد که با تلاش های فتاحی رئیس مسابقات لیگ این مشکل برطرف شد و حالا باید دید جلالی که گفته شناخت کاملی از تیم پارس جنوبی دارد می تواند تارتار را که مدعی است شناختی از پیکان ندارد شکست دهد یا نماینده شهر جم دومین برد خود را جشن می گیرد.


پدیده - سپاهان


شاگردان رضا مهاجری که به ثبات در لیگ برتر رسیده اند در اولین بازی این فصل در خانه پیکان یک امتیاز گرفتند تا این هفته به دنبال پبروزی خانگی باشند. حریف شاگردان مهاجری آنها پرافتخارترین تیم لیگ است که در گام اول در خانه برابر سایپا متوقف شد و تنها یک امتیاز اندوخته کرد. به نظر می رسد در این بازی شاهد اتفاقات جالبی باشیم چون هر دو تیم به 3 امتیاز مسابقه فکر می کنند.


برنامه هفته دوم لیگ برتر: گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع)‏


پنجشنبه 12 مرداد96‏


تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس- ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت 19:30‏


سپید رود رشت - سیاه جامگان مشهد- ورزشگاه عضدی رشت- ساعت 21:00


فولاد خوزستان - نفت تهران- ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 20:45‏


سایپا تهران - صنعت نفت آبادان- ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت 20:30‏


جمعه 13 مرداد96‏


پارس جنوبی جم – پیکان تهران – ورزشگاه تختی جم - ساعت 21:00


ذوب آهن اصفهان- گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان - ساعت 20:30‏


پدیده خراسان- فولاد مبارکه سپاهان- ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت 21:00


استقلال تهران - استقلال خوزستان- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 21:00‏









انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته