دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 15:49

خط لوله دامغان_نکا افتتاح شد

خط لوله انتقال گاز دامغان_کیاسر_ساری_نکا عصر امروز با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی در ساری افتتاح شد.
کد خبر : 199768

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، خط لوله انتقال گاز به منظور پایداری شبکه در زمستان از دامغان تا نکا عصر امروز با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.


وزیر نفت با حضور در روستای پنبه چوله ولو این خط انتقال گاز را باز کرد و جریان گاز در آن آغاز شد.


موج سرما در زمستان سال 86 و قطع گاز وارداتی از ترکمنستان نشان داد که شبکه تامین گاز شمال کشور از پایداری و تاب آوری مطلوب برخوردار نبوده و سیاست‌گذاران عرصه صنعت گاز کشور را بر آن داشت تا تمهیدات لازم با هدف پایداری و تامین گاز مناطق شمالی فراهم نماید و در این راستا احداث خط 170 کیلومتری دامغان_نکا به قطر 42 اینچ به عنوان یکی از اهداف راهبردی دولت و اولویت های شرکت ملی گاز ایران در برنامه اجرایی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفت.


این خط گاز دارای 12 ایستگاه شیر بین راهی، 8ایستگاه انشعاب، 3 ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه ارسال توپک و یک ایستگاه CGS می باشد.


با بهره برداری از این خط ، گاز استان مازندران علاوه بر مسیرهای قبلی بطور مستقیم از شبکه سراسری خطوط لوله و از گاز تولیدی عسلویه تامین شده و پایداری و تقویت شبکه تامین گاز استان های شمالی را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این می‌تواند به عنوان زیرساختی برای توسعه تجارت گاز از ترکمنستان و جهت افزایش واردات، ترانزیت و مبادله گاز مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته