دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 10:30
دبیر هیات امنای استان اردبیل:

دانشگاه آزاد اسلامی، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یاد کرد.
کد خبر : 199599

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علی شامل در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در واحد اردبیل اظهار کرد: سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای بیانات مقام معظم رهبری است و ذره‌ای از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و تمام هزینه‌های خود را از درآمد خود برآورده می‌کند.


وی افزود: بعد از بیانات معظم له و نامگذاری سال، این حساسیت بیشتر شده و تاسیس و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید ثروت از علم جزو اولویت‌های برنامه ریزی این دانشگاه قرار گرفته است.


رئیس واحد اردبیل در جمع معاونان، مدیران و روسای ادارات این دانشگاه بیان کرد: اکنون و در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری، اصلاح ساختار و فرآیندهای مالی دانشگاه در حال اقدام است که امیدوارم با انجام این فرآیند، شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی عملی باشیم.


وی موفقیت و پیشرفت را در سایه همدلی و یکدلی همکاران و مسئولان دانست و افزود: با خیرخواهی واقعی می‌توانیم به موفقیت و سمت و سویی که برای آینده دانشگاه ترسیم شده دست یابیم.


شامل اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی واحد با حداقل قیمت ممکن و لحاظ استانداردهای روز تمام شده و با قراردادی که با دانشگاه علوم پزشکی در راستای واگذاری بیمارستان دانشگاه منعقد شده، منبع درآمدی برای واحد ایجاد شده است.


وی گفت: سالانه نزدیک ۳ میلیارد تومان درآمد از این بابت به واحد تزریق می‌شود و ما مجبور نیستیم از بابت هزینه دانشجویان علوم پزشکی مبلغی به بیمارستان‌های دولتی پرداخت کنیم.


کار، نقش کلیدی در اقتصاد دارد



مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: خداوند تکلیفی را بر گردن تک تک ما انسان‌ها قرار داده که بتوانیم در زمین جانشین خوبی باشیم.


حجت الاسلام حمید واحدی‌زاده اظهار کرد: ما به عنوان جانشین خدا وظیفه آبادی زمین را بر عهده داریم و هر فرد باید وظیفه خود را به نحو احسن ایفا کند.


وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی، کار نقش کلیدی در اقتصاد دارد، تصریح کرد: نجات دهنده انسان عمل صالح است و چه از بعد نظری و چه عملی کار بزرگ‌ترین عمل صالح است. اگر با این دیدگاه به کار نگاه کنیم و آن را فعالانه دنبال کنیم، بی‌حاصلی وجود نخواهد داشت.


این مسئول افزود: کار به معنای دنیاپرستی نیست که به فرموده حضرت امام اگر فرد در حال کار برای روزی حال بمیرد شهید است.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد استان بیان کرد: جامعه اسلامی باید آنقدر قوی باشد که وقتی دشمنان به این جامعه نگاه می‌کند فکر تجاوز به آن را نداشته باشد.


وی با بیان اینکه اقتصاد نقش اساسی در تثبیت هویت سیاسی و اقتدار نظامی دارد اضافه کرد: قوی بودن هم از بعد نظامی مطرح است و هم از بعد اقتصادی و اتفاقا بعد اقتصادی نقش اساسی می‌تواند در این مقوله داشته باشد.


واحدی‌زاده گفت: در هر مقام و پستی که هستیم به نواندیشی و نو‌پردازی بپردازیم و این رمز موفقیت و تامین کننده نظر مقام معظم رهبری بوده که برای تحقق آن نیاز به فرهنگ سازی است.


وی توزیع عادلانه ثروت، عدالت در توزیع کار خدماتی، خوداتکایی، قناعت و مصرف بهینه را از نکات مثبت و مورد تاکید شعار اقتصاد مقاومتی و انحصاری بودن ثروت ملی و عمومی، ویژه خواری، اسراف و تبذیر را از موارد منفی و مورد نهی دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته