دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1396 - 20:47
مازنی در گفت و گو با آنا:

روحانی برای چینش کابینه تحت فشار است/ مساله زنان در حد شعارهای فانتزی باقی مانده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شعارهای روحانی در ایام انتخابات، گفت: رئیس جمهور باید درباره ملاحظاتش پیرامون کابینه به مردم توضیح دهد.
کد خبر : 199531

احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر عدم حضور زنان در کابینه دوازدهم، گفت: یکی از مسائلی که بارها در دیدارهای عمومی و ملاقات‌ها و سفرها به عنوان وعده مطرح می‌شد، بحث حقوق زنان و جوانان بود.


وی با بیان اینکه وقتی فردی با یکسری شعار از مردم رای می‌گیرد، باید بتواند به مطالبات آن‌ها پاسخ دهد، اظهار داشت: طبیعتا حق اینگونه ایجاب می‌کند که وی بعد از به نتیجه رسیدن و رای آوردن بر عهد خود با مردم وفادار بماند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اینکه مساله زنان در قالب چند شعار فانتزی باقی مانده است، تصریح کرد: روحانی با اینگونه رفتارها از عهدی که با مردم بسته، می‌گریزد!


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عدم توجه به جایگاه زنان در دولت دوازدهم، با سنت‌های دینی ما منافات دارد، خاطرنشان کرد: هم از لحاظ هویت انسانی و هم از نگاه قرآن و مذهب ما، زن و مرد هر دو انسان هستند و در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) اهمیت ویژه‌ای برای زنان قائل بودند.


مازنی با ذکر این نکته که برخی جریان‌ها اجازه حضور زنان را در کابینه نمی‌دهند، تصریح کرد: آقای روحانی دلش می‌خواهد که از زنان در کابینه استفاده کند اما به نظر می‌رسد که وی برای چینش کابینه تحت فشار است.


وی بر همین اساس افزود: روحانی باید مشخص کند که برای چینش کابینه تحت فشار است یا خیر، اگر اینگونه است صراحتا به مردم بگوید و اگر هم اینگونه نیست باید روشن شود که او برای عدم استفاده از بانوان در کابینه‌اش چه ملاحظاتی را می‌خواهد مدنظر قرار دهد؟


این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: اگر روحانی می‌خواست با ملاحظه کاری امور را پیش ببرد اصلا نباید وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته