دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1396 - 09:50

گسترش مناسبات تجاری اوگاندا و سودان جنوبی

اوگاندا و کشور جنگ زده سودان جنوبی به دنبال گسترش مناسبات تجاری از راه توسعه زیرساخت‌ها هستند.
کد خبر : 199288

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از وب سایت «آل آفریکا»، دیو ماثوک وزیر انرژی و سد سازی سودان جنوبی در همین‌باره گفت مقام‌های سودان جنوبی و اوگاندا در دیدارها و گفتگوهای انجام شده، تصمیم گرفته‌اند در زمینه برق رسانی و اتصال خطوط جاده ای، با یکدیگر همکاری کنند.


به گفته وزیر انرژی و سد سازی سودان جنوبی، دولت اوگاندا موافقت کرده است برق شهرهای مرزی نیمول و کایا در سودان جنوبی را تامین کند. او افزود همچنین قرار است به زودی تفاهم نامه جامعی میان مقام‌های دو کشور به امضا برسد.


سایمون دوجانگا وزیر انرژی اوگاندا هم گفت که کشورش کار انتقال برق به جنوب سودان جنوبی را با هدف گسترش روابط تجاری، به عهده می‌گیرد. همچنین دو کشور توافق کردند پروژه راه­سازی خود را از شهر مرزی کایا در سودان جنوبی آغاز کنند. هدف از انجام این پروژه، باز کردن راهرو تجارت جدیدی میان سودان جنوبی، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو است.


ربه کا جاشوا وزیر جاده ها و پل‌های سودان جنوبی هم با اشاره نقش جاده‌ها در تسهیل نقل و انتقال کالاها میان کشورها و توسعه تجاری و اقتصادی، از تصمیم دو کشور برای پیشبرد پروژه های راه سازی دفاع کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته