دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1396 - 09:37
در واکنش به تحریم آمریکا

روسیه 755 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد

رئیس‌جمهوری روسیه گفت کشورش گزینه‌های بسیاری برای مقابله با تحریم‌های ضد روسی آمریکا دارد.
کد خبر : 199272

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین یکشنبه شب اعلام کرد 755 دیپلمات آمریکایی مجبور به ترک خاک روسیه خواهند شد.


وی با بیان اینکه روسیه گزینه‌های زیادی برای مقابله با تحریم‌های ضد روسی آمریکا دارد، تصریح کرد: «به این نتیجه دست یافته‌ام که اکنون زمان آن است به ایالات متحده نشان دهیم که ما اقدامات آن‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.»


پوتین با تاکید بر اینکه روابط مسکو - واشنگتن به این زودی‌ها بهبود نخواهد یافت افزود: «ایالات متحده کاملا بی‌دلیل به سمت تخریب روابط دو کشور گام برداشته است.»


رئیس‌جمهوری روسیه درباره سوریه نیز گفت که همکاری آمریکا و روسیه در زمینه مقابله با تروریسم به ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه منجر شد.


طبق گزارش وب‌سایت شبکه العالم، وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز (دوشنبه) نسبت به تصمیم روسیه درباره کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در مسکو ابراز تاسف کرد.


وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تصمیم روسیه تاسف‌بار و غیر قابل توجیه است و آمریکا شیوه‌های مقابله با آن را بررسی می‌کند.


به گزارش آنا، طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی روز جمعه در سنای آمریکا بررسی و تصویب شد. برای اینکه این طرح به یک قانون لازم‌الاجرا تبدیل شود، امضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا لازم است.


باوجود این، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید بعد از تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران، کره‌شمالی و روسیه اعلام کرده که ترامپ مخالفتی با تحریم این سه کشور ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته