دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1396 - 19:37
حجت الاسلام ادیب یزدی در گفت و گو با آنا تاکید کرد:

"آتنا" و "بنیتا" قربانی بی‌اخلاقی جامعه شدند/ اظهار تاسف یک مقام مسئول چه دردی را دوا می کند؟

یک استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از رفتار برخی جوانان و حتی متاهلین در فضای مجازی و حقیقی گفت: در چنین جامعه ای انتظار دارید اخلاق و احکام حاکم باشد؟!
کد خبر : 199220

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به اتفاقات تلخی که اخیرا برای چند کودک خردسال به وقوع پیوست، گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم پرداختن به این موضوعات نباید به گونه‌ای باشد که برای خانواده‌ها ایجاد اضطراب نماید.


وی با بیان اینکه این قبیل اتفاقات کشورهای دیگر نیز رخ می‌دهد، افزود: باید مراقب باشیم که بررسی و تحلیل چنین اتفاقات تلخی به اضطراب عمومی تبدیل نگرد و جامعه را از نظر روانی متزلزل نکند.


این استاد اخلاق در ادامه خاطر نشان کرد: بیش از هر چیزی به شدت نیازمند بیان مراتب اخلاقی و سلوک عمومی در جامعه هستیم.


ادیب یزدی با بیان اینکه نیاز داریم جامعه را به سوی زندگی بهینه و پیشرفت اجتماع سوق دهیم، اظهار داشت: اخلاق عبارت است از احکامی که پروردگار در آیات و سنت‌ها آورده است.


وی با اشاره به این نکته که اگر مردم مطابق احکام الهی تربیت شوند، هرگز شاهد چنین جنایات بی‌شرمانه‌ای نخواهیم بود، تصریح کرد: بعضی از رفتارهای زشت جوانان و حتی متاهلین در فضای مجازی به دلیل زیرپاگذاشتن احکام الهی است.


این استاد حوزه و دانشگاه افزود: وقتی افراد ابتدایی‌ترین اصول اخلاقی و احکام الهی را در جامعه رعایت نمی‌کنند و به دنبال فراهم آوردن اسباب عیش و نوش خود در فضاهای حقیقی و مجازی هستند، باید هم شاهد ظهور و بروز چنین جنایاتی باشیم.


این استاد اخلاق با بیان اینکه برخی مسئولان با شنیدن چنین خبرهایی تنها به اظهار تاسف بسنده می کنند، گفت: اظهار تاسف یک مقام مسئول چه دردی را دوا می کند؟ هرچند برخی از آقایان حتی حاضر نیستند اظهار تاسف هم بکنند!


ادیب یزدی ادب، حجاب، حیا، غیرت، شرف و ... را از اصول اخلاق و احکام الهی نامید و افزود: تنها راهکار معضلات اینچنینی اشاعه احکام الهی و ترویج مبانی اخلاق در بین اقشار مردم است و همه رسانه‌ها و مراکز فرهنگی نیز باید بدان‌ها بپردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته