دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 08:31
رئیس واحد تهران شمال مطرح کرد

تحقق شعار همدلی و هم‌زبانی در تمام لایه‌های اجتماعی

آئین تودیع و معارفه سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.
کد خبر : 19920

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد تهران شمال با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، سوم خرداد را برگ زرین افتخارات و نماد شکوه و اقتدار ملی برشمرد و اضافه کرد: ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت، باید تلاش کنیم زیرساخت‌هایی را فراهم سازیم که همه کسانی که به نوعی از این مجموعه خانواده بزرگ دانشگاهی، درحال گذراندن دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی هستند، به عنوان مدیران کارآمد و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی، در پذیرش و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کنند. این‌‌ همان تکلیف و رسالت معلمی است که همه دست اندرکاران حوزه‌های آموزشی به این شغل مفتخر هستند از این رو فلسفه وجودی ما در دانشگاه به عنوان یک معلم است و سایر القاب و مسئولیت‌ها مقطعی و موقت است.


دکتر علی محمد صفانیا با تبیین مولفه قدرت شخصی و قدرت مقام تصریح کرد: قدرت شخصی مجموعه توانمندی‌های فردی است که در قالب استعداد‌ها، دانش، مهارت، حسن خلق، اطلاعات و... بروز می‌کند و الزاماً با شخص ماندگار است، در حالی که قدرت مقام معمولا دارای مدت انقضا و مصرف و مقطعی است و آن عبارت است از اختیاراتی که بر اساس تفویض قانون در اختیار شخص قرار می‌گیرد. قدرت شخصی نفوذ در دل‌ها و تأثیر گذاری بر افکار است و قدرت مقام کنترل رفتارهای اداری و در قالب آئین نامه و بخشنامه‌ها است.








صفانیا: تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌ های واحد، توسعه فضاهای عمرانی، ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، ارائه خدمات به گروههای هدف در سایه همین همدلی و هم زبانی محقق می‌شود و از آن به عنوان مسئولیت پذیری و تأثیر گذاری یاد کرد

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران شمال، تعلیم و تربیت را دو بال شکوفایی و رشد استعدادهای جوانان دانست و تأکید کرد: همه حوزه‌های دانشگاهی باید بتوانند چنان فضایی را فراهم سازند که وقتی دانشجو فارغ التحصیل می‌شود، بتواند رفتارهای ما را به عنوان یک الگوی کارآمد در نظر داشته و همواره خاطره خوب و سازنده از دانشگاه و مسئولان داشته باشد و بحث انتقال دانش، آموزش و مفاهیم به درستی صورت پذیرد.


وی افزود: این جمله شعار همیشگی ما است، آینده مکانی نیست که به آنجا می‌رویم، بلکه جایی است که آن را به وجود می‌آوریم راههایی که به آینده ختم می‌شوند، دست یافتنی نیستند بلکه ساختنی‌اند و ساختن آن‌ها، هم سازنده و هم مقصد را دگرگون می‌کند.


صفانیا باتوجه به ابتکار عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سال جاری، با توجه به شرایط خاص منطقه، خواستار تحقق شعار همدلی و هم زبانی در تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی شد و گفت: قدر مسلم انعکاس وحدت و همدلی دولت و ملت موجب اطمینان خاطر در داخل مرز‌ها و رعب در دل دشمنان خواهد شد.


وی تکمیل پروژه‌ها و زیر ساخت‌های واحد، توسعه فضاهای عمرانی، ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، ارائه خدمات به گروههای هدف در سایه همین همدلی و هم زبانی محقق می‌شود و از آن به عنوان مسئولیت پذیری و تأثیر گذاری یاد کرد.


صفانیا با توجه به فرایند شکل گیری فرهنگ متعالی در یک سازمان و محیط اداری گفت: فرهنگ زمانی شکل می‌گیرد که همه به همدیگر اعتماد داشته باشند،، محیط دوستانه فراهم شود، از فناوری‌های روزانه استفاده شود و با اعطای پاداش‌های مادی و معنوی موجبات تعلق خاطر به سازمان و مسئولیت اجتماعی را فراهم کرد.


عضو شورای مجازی بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت تأثیر گذاری خدمات و تلاش‌ها و ماندگاری آن برای نسل‌های آتی، ادامه داد: کار‌ها باید برای رضای خدا باشد و خوشا به حال انسان هایی که در اطاعت از خالق و خدمت به خلق گوی سبقت را از دیگران می‌ربایند و از ناملایمات روزگار دلسرد نمی‌شوند.


رئیس واحد تهران شمال توفیق خدمت برای تعلیم و تعلم فرزندان و آینده سازان را بسیار با ارزش و مهم دانست و افزود: این سعادت بزرگی برای خادمان عرصه‌های علم و دانش و فرهنگ است و باید با دلگرمی و پشتکار و البته روحیه مسئولیت پذیری تلاش کرد.


وی با تبین خدمات دانشگاه آزاد اسلامی و جایگاه ارزشمند آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی خواستار صرفه جویی در منابع انرژی و هزینه‌های دانشگاه شد و بیان کرد: درآمدهای حاصله از شهریه صرفاً جوابگوی پرداخت حقوق و دستمزد اعضای هیئت علمی و کارکنان است و لذا با توجه به رویکرد واحد در توسعه و تکمیل فضاهای عمرانی، استحصال منابع مالی جدید، ایجاد مراکز رشد، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید ثروت از علم به عنوان راهبردهای مهمی بوده که در سال های گذشته در این واحد به مورد اجرا گذاشته و باید با نظارت مستمر منتج به نتیجه شود.


در این مراسم که با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران شمال، اعضای هیئت رئیسه این واحد، جمعی از مدیران و روسای ادارات برگزار شد، دکتر عبدالصمد خلعتبری به عنوان سرپرست جدید معاونت اداری و مالی واحد تهران شمال معرفی و از خدمات دکتر سید محمد عبدالهی کیوانی در زمان تصدی این مسئولیت تقدیر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته