دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 08:30
معاون واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

امضای تفاهم‌نامه همکاری واحدهای دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های بین‌المللی

معاون واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های بین‌المللی عضو انجمن دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا (آسایهل) خبر داد.
کد خبر : 19919

دکتر حسین حیرانی مقدم، در گفت‌ و‌ گو با خبرنگاه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره دستاوردهای کنفرانس آسایهل که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) ‌برگزار شد، گفت: این کنفرانس برای اولین بار خارج از منطقه جغرافیایی جنوب شرق آسیا توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


وی در ادامه بیان کرد: پیشنهاد‌هایی در قالب طرح‌های توسعه‌ای در این گردهمایی عنوان شد؛ از جمله توسعه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های عضو این انجمن و عضویت مستقل واحد‌های جامع دانشگاه آزاد در گروه آسایهل که نزدیک به ۴۰ واحد دانشگاه آزاد وارد انجمن شوند.


معاون واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از دیگر دستاورد‌های مهم این مراسم ایجاد «پابلیکیشن آسایهل» بود برای دسترسی دانشگاه‌های غیرعضو به اطلاعاتی که این انجمن جمع آوری می‌کند این موضوع برای ایجاد همکاری‌ها مطرح و قرار شد کمیته‌ای با محوریت دانشگاه آزاد برای بررسی این موضوع تشکیل شود. نتیجه دیگر این گردهمایی برنامه ریزی افزایش ارتباط با سازمان‌های بین المللی برای جذب برند‌ها و بورس‌های خارجی جهت ایجاد همکاری بود تا دانشجویان و اساتید بتوانند در سمینار‌ها و همایش‌های بین المللی حضور داشته باشند.


دکتر مقدم درباره اعضای خارج از منطقه جنوب شرق آسیا افزود: این انجمن نزدیک به ۳۵ عضو اروپایی، ‌امریکایی، استرالیایی و نیوزلندی دارد که قرار شد با همکاری دانشگاه مون پلیه فرانسه نحوه ارتباط با دانشگاه‌های اروپایی و استفاده از امکانات مالی برنامه ریزی شود که پیگیری این موضوع هم توسط یک کمیته با محور دانشگاه آزاد خواهد بود.








دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه ریزی دقیق، توانست به خوبی کشور و دانشگاه آزاد را به شرکت کنندگان معرفی و رضایت آن‌ها را جلب کند به خصوص که انتخاب اصفهان برای برگزاری این مراسم بسیار تاثیرگذار بود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اجلاس با زمینه توسعه مراودات و همکاری‌های بین المللی آموزش، پژوهش و مسائل دانش بنیان در منطقه جنوب شرق آسیا کار می‌کند دانشگاه آزاد به جز ارائه مقالات و گزارش‌ها، میزگرد‌هایی برای تضارب و تعامل افکار و نظرات علمی درجهت تعامل دانشگاه‌ها برگزار کرد. دو جلسه به طور موازی با حضور روسا و اساتید واحد‌های دانشگاه آزاد و نماینده‌های دانشگاه‌های عضو آسایهل داشتیم که مقدمه امضای تفاهم نامه بین بعضی واحد‌های دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های بین المللی را فراهم آورد و در‌‌ نهایت روز اختتامیه تعداد زیادی از این تفاهم نامه‌ها به امضای رسمی رسید.


مقدم با تاکید بر مفید بودن تجربه برگزاری این کنفرانس برای دانشگاه آزاد اسلامی به آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه ریزی دقیق، توانست به خوبی کشور و دانشگاه آزاد را به شرکت کنندگان معرفی و رضایت آن‌ها را جلب کند به خصوص که انتخاب اصفهان برای برگزاری این مراسم بسیار تاثیرگذار بود.


معاون واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت نیازسنجی واحد‌ها بیان کرد: با شناخت ظرفیت‌های هر واحد دانشگاه و نیاز سنجی آن می‌توانیم برنامه ریزی دقیق تری برای تبدیل تفاهم نامه‌ها به قراردادهای کاری انجام دهیم. واحد آکسفورد دانشگاه آزاد قصد دارد الگویی را با گام‌های کوتاه با طرف مقابل خارجی خود برای واحد‌های بین الملل ارائه دهد که مقدماتی را برای شروع همکاری آماده کند که بعد از آن بتوانیم فعالیت‌های فی ما بین را افزایش دهیم زیرا دانشگاه‌های بین المللی بسیار محتاطانه شریک‌های علمیشان را انتخاب می‌کنند تا بتوانند با آن‌ها قرارداد‌های طولانی مدت داشته باشند.


دکتر حسین مقدم در پایان از تلاش‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ‌رئیس واحد اصفهان (خوراسگان)، دکتراحمد فروغی، ‌دکتر نجفی، مهندس کیانی، مجموعه دانشگاه آزاد و دانشجویان قدردانی کرد که این کار گروهی بسیار خوب را با استاندارد‌های بالا انجام دادند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آسایهل حسین مقدم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته