دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1396 - 14:49
گزارش آنا از تایید و تکذیب یک اتفاق؛

گرگ، متین 3 ساله را خورد؟

متین سه ساله طعمه گرگ گرسنه شد اما محیط زیست کرمانشاه حتی گرگ بودن حیوان را هم تکذیب و اعلام می‌کند که ما هیچ برنامه‌ای برای رهاسازی گرگ در طبیعت نداشتیم و حتی پدر متین گفته‌های خود در رسانه‌ها را مبنی بر پلاک‌دار بودن گرگ‌ها رد می‌کند.
کد خبر : 198763

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اواخر تیرماه امسال (27 تیر ماه) متین، کودک سه ساله روستای بشیرآباد استان کرمانشاه کمی‌ آن طرف‌تر از پدر و مادرش مشغول بازی با خواهر و بچه‌های دیگر روستا بود، تا زمانی که پدر و مادرش روی زمین کشاورزی در حال کار هستند نزدیکشان بازی کنند در حالی که گرگی گرسنه به آنها حمله کرده و متین را به دندان گرفته و با خود برد.


در نهایت با فریادهای خواهرش، پدر و مادر و سایر کشاورزان از این موضوع مطلع می‌شوند و برای نجات جان کودک به سمت گرگ می‌روند تا اینکه حیوان وحشی کودک را زخمی و خون آلود در محلی رها می‌کند و اهالی روستا چند ساعت بعد پیکر بی‌جان کودک را آغشته به خون در میان گیاهان پیدا می‌کنند.


متین به علت جراحات وارده به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه منتقل شد که در زمان انتقال به بیمارستان دارای علائم حیاتی بود اما با توجه به اینکه از ناحیه شکم، ریه و دهان دچار آسیب‌دیدگی شده بود در بخش CCU یکی از بیمارستان تحت مراقبت بود تا اینکه پس از 10 روز کما بالاخره پنجشنبه هفته گذشته از دنیا رفت.


مراد، پدر این این کودک ۳ ساله به خبرگزاری میزان گفته بود: محیط زیست کرمانشاه یک هفته قبل از حادثه، تعدادی گرگ با پلاک‌های ویژه را در سطح این منطقه رها کرده بود که این گرگ‌ها دارای پلاک دولتی محیط زیست بودند و محیط زیست استان برای حفظ نسل و نژاد گرگ‌ها چند قلاده از آنها را در طبیعت رها کرده است.


این کشاورز روستایی حتی گفته بود که شکایتی در این زمینه علیه محیط زیست کرمانشاه تهیه کرده و در اختیار سازمان محیط زیست قرار داده که چرا محیط زیست استان گرگ‌ها را در روستا ر‌ها کرده است.


این در حالی است که غلامحسین کاظمی، رئیس محیط زیست کرمانشاه در مورد این حادثه به خبرنگار آنا اظهار کرد: محیط زیست کرمانشاه هیچ‌ گرگی با پلاک ویژه در این منطقه رها نکرده و حتی برنامه رهاسازی گرگ در دستور کار هیچ کدام از مناطق استان کرمانشاه نیست و ما حمله و رهاسازی گرگ را تکذیب می‌کنیم، زیرا چنین اخباری صحت ندارد.


وی افزود: با توجه به اینکه این موضوع هنوز برای ما به اثبات نرسیده در حال پایش و بررسی این موضوع در منطقه هستیم زیرا ثابت نشده که گرگ به این کودک حمله کرده و کسی نه این حیوان را دیده و نه اثری از آن در طبیعت موجود است.


کاظمی ادامه داد: حتی مطالبی که به نقل از پدر متین در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده مورد تایید نیست، زیرا پدر این کودک شخصا گرگ را به چشم ندیده و براساس گفته‌های مردم بومی چنین اظهار نظری کرده است. بنابراین پیگیری‌‌های لازم به منظور تعیین تکلیف موضوع حمله حیوان مهاجم از سوی مسئولان محیط زیست استان با جدیت ادامه دارد.


براساس این گزارش، متاسفانه با توجه به اینکه مردم این روستا مانند شهرنشینان دسترسی به فضای مجازی نداشتند خبر این حادثه در رسانه‌ها منتشر نشد و پس از گذشته 6 روز از وقوع حادثه مورد توجه قرار گرفت و فیلم و عکسی از کودک در دست نیست.


با فرض صحت ادعای اولیه پدر متین، به نظر می‌رسد، گرسنگی بیش از حد گرگ منجر به نزدیکی و حمله گرگ به یک انسان شده است زیرا به گفته کارشناسان، گرگ در حالت عادی از انسان فرار می‌کند و فقط به گله و گوسفند حمله‌ور می‌شود، برهمین اساس باید سازمان محیط زیست نسبت به پیگیری این موضوع به صورت جدی وارد عمل شود و قبل از اینکه انسان و حیات وحش به مقابله با یکدیگر برخیزند و متین‌های دیگری قربانی این حیوانات وحشی شوند چاره‌ای برای این‌گونه حوادث بیاندیشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مرادبشیری
United States of America
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
۰
در مورد گرگ گرفتن متین بشیری
مرادبشیری
United States of America
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
۰
در مورد گرگ گرفتن متین بشیری
هلدینگ شایسته