دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 08:12
رئیس دانشگاه آزاد واحد خوی:

دانشگاه آزاد اسلامی درخت تنومند آموزش عالی ایران است

رئیس دانشگاه آزاد واحد خوی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد مقدس آموزشی است که به‌ رغم فراز و نشیب‌های فراوان شکل گرفت و اکنون به درخت تنومند آموزش عالی ایران و بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.
کد خبر : 19821

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا لطفی به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در مراسمی که در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دوم خرداد ۱۳۶۴ سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی است دانشگاهی که با ساده‌ترین امکانات کار خود را برای ترسیم آینده‌ای درخشان برای علاقه مندان به تحصیلات عالیه در این شهر فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون شاهد برگزاری سی امین بهار تاسیس این شجره طیبه هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد واحد خوی خاطرنشان کرد: اولین جرقه‌های تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ با پیشنهاد آیت‌الله ‌هاشمی‌ رفسنجانی از یک رویا به حقیقت پیوست. این نهاد مقدس آموزشی به‌ رغم فراز و نشیب‌های فراوان شکل گرفت و اکنون به درخت تنومند آموزش عالی ایران و بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.


وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خوی به‌عنوان یکی از شاخه‌های این درخت تنومند دوم خردادماه ۱۳۶۴ تاسیس شد و فعالیت آموزشی خود را با دو رشته و ۱۷۵ دانشجو در یک ساختمان استیجاری کوچک واقع در خیابان انقلاب اسلامی شهر آغاز کرد و اکنون با ۵۰۰۰ دانشجو، ۲۶۵۰۰ نفر فارغ التحصیل، ۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی و رفاهی، ۱۰۲ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد،، ۱۳۴ عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت، بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب آموزشی، علمی، فرهنگی و دو مرکز آموزشی سما و قره ضیاءالدین به عنوان منبع جوشان علم و دانش و بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی شمال غرب استان آذربایجان غربی برای تربیت جوانان و مشتاقان علم به ارائه خدمات می‌پردازد.


لطفی به بیان موفقیت‌های کسب شده در عرصه‌های علمی، فرهنگی این دانشگاه پرداخت و گفت: انشاءالله بتوانیم با همدلی و همزبانی همه مسئولان گام‌های موفقیت آمیزی برای سربلندی و پیشرفت این دانشگاه و منطقه برداشته باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: تاسیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته