دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نجات مرد 56 ساله از خطر قطعی نخاع

مرد 56 ساله خوزستانی که دچار آسیب مغزی و شکستگی وسیع مهره گردن شده بود با تلاش هشت ساعته تیم پزشکی بیمارستان ولیعصر(عج) بروجن از قطع نخاع نجات یافت.
کد خبر : 197682

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت، امین احمدی، سرپرست بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن (استان چهارمحال و بختیاری) گفت: بیمار 56 ساله از اهالی استان خوزستان که به‌دنیال حادثه تصادف از بیمارستان لردگان به این مرکز درمانی اعزام شده بود از قطع نخاع حتمی نجات یافت.
وی افزود: در بررسی‌ها اولیه و سی تی اسکن مشخص شد که وی دچار آسیب مغزی و شکستگی و در رفتگی مهره‌های گردن شده و در صورت درمان نکردن وی منجر به قطع نخاع و از دست دادن توانایی حرکتی و حسی اندام‌ها و حتی مرگ خواهد شد.
در ادامه، سینا ابهری، جراح مغز و اعصاب این بیمارستان نیز گفت: ابتدا مشکلات مغزی بیمار را که نیاز به جراحی نداشت با درمان دارویی مرتفع کرده و سپس با بررسی نتایج آزمایشات و سی تی اسکن و با تلاش تیم پزشکی بیمارستان، طی عمل جراحی هشت ساعته توانستیم شدت آسیب‌های مهره‌های گردن را به حداقل رسانده و از بروز قطع نخاع این بیمار 56 ساله جلوگیری کنیم.
وی افزود: بیمار هم اکنون پس از گذشت ده روز از عمل جراحی و بستری در آی سی یو بهبود یافته و تا چند روز آینده مرخص خواهد شد. این بیمار تا یک ماه آینده امکان راه رفتن و بازگشت به زندگی عادی را خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته