دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1396 - 18:30
رئیس نهضت سوادآموزی:

53 درصد دانش آموزان به دلیل مسائل اقتصادی ترک تحصیل می‌کنند

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، فقر اقتصادی را یکی از دلایل مهم ترک تحصیل دانست و گفت: 53 درصد ترک تحصیل افراد مربوط به مشکلات اقتصادی و مالی است.
کد خبر : 197568

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا، علی باقرزاده روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان نهضت سواد آموزی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار کرد: 35 درصد ترک تحصیل افراد به مسائل فرهنگی برمی‌گردد و مسائل مربوط به آموزش و پرورش نیز عامل 12 تا 15 درصد ترک تحصیل دانش آموزان است.


وی آموزش کودکان لازم التعلیم را از اولویت‌های جدی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: 98 درصد کودکان 6 تا 11 سال (لازم التعلیم) در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.


باقرزاده یادآور شد: طبق قانون، ارائه آموزش‌های نهضت سوادآموزی رایگان است و به افراد بی‌سواد بین 10 تا 49 سال که دوره سواد آموزی طی کنند، سالانه مبلغ یک میلیون و 396 هزار ریال پاداش دوره یک ساله پرداخت می‌شود.


به گفته رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، در سال‌های اخیر 2.85 درصد به نرخ باسوادی در کشور افزوده شده و یک میلیون و 113 هزار و 700 مورد از آمارهای بی‌سوادی کاسته شده و اکنون آمار بی‌سوادان زیر 50 سال ایران، دو میلیون و 690 هزار نفر است که البته بخشی از آنها اتباع خارجی و بخشی دیگر سوادناپذیرند.


باقرزاده آمار بی‌سوادان مطلق در ایران را 5 درصد اعلام کرد و گفت: در آینده نزدیک یک میلیون و 600 هزار ایرانی سواد پذیر بی‌سواد، زیر پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته