دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1396 - 11:27
سه خبر/

لزوم انجام احکام با رعایت سبک اسلامی

به همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی کارگاه «سبک زندگی قرآنی» برگزار شد.
کد خبر : 197312

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، استاد دروس عمومی واحد تهران مرکزی در کارگاه «سبک زندگی قرآنی» با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر روی سبک زندگی دینی، اسلامی، قرآنی اذعان کرد: «سبک با شیوه متفاوت است سبک از شیوه فراتر و جامعه تر و گسترده‌تر است.»


مریم زمانی اصل افزود: «شیوه در تربیت و آموزش شکل می‌گیرد که عمدتا بدون استدلال، منطق و تفکر است مانند: صحبت کردن با عصبانیت و یا پیروی کردن از مد، ولی سبک استدلال از چارچوب و قواعد برخوردار بوده و دارای اسلوب و جهت است یعنی دارای مقدمه، موخره و نتیجه است.»


زمانی اذعان کرد: «در سبک یک نظام و سیستم خاصی مانند سبک رئال وجود دارد و بر پایه اصول، قواعد و ارزش هایی استوار بوده و دارای جهت از پیش تعیین شده است.»


وی تصریح کرد: «ارزش‌ها باعث ایجاد علاقه می‌شود ولی در شیوه عادت‌ها حاکم هستند مانند عادت به فریاد زدن و یا با دست صحبت کردن که خود متوجه آن نیستند و برای این رفتار‌ها تعریفی که با استدلال باشد وجود ندارد. در شیوه الگوبرداری بدون جهت و فکر انجام می‌شود یعنی رفتار بدون انگیزه ولی در سبک فکر، استدلال و منطق وجود دارد.»


زمانی با توجه به سبک‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، اظهار کرد: «در دنیا دو خط مطلق حق و باطل وجود داشته و حد میانی وجود ندارد. در سبک فردی شیوه زندگی و رفتاری به‌گونه‌ای انتخاب می‌شود که با باور قلبی و ذاتی خود متفاوت است و خود و جامعه دچارسر درگمی و بی‌جهتی می‌شود مانند فردی که ظاهر وی با باور‌هایش متفاوت است و این دو با هم همخوانی ندارد و اگر کسی احکام اسلامی را به جای آورد ولی سبک اسلامی را رعایت نکند در رفتار و گفتار دچار تعارض می‌شود لذا دیانت به ظاهر نیست.»


نشست تخصصی فرهنگی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)


به همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی نشست تخصصی فرهنگی به مناسبت شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.


حجت الاسلام دکتر محمد اسکندری استاد حوزه و دانشگاه درباره بنیانگذار مکتب جعفری و احیاگر شیعه با ذکر این نکته که از امام جعفر صادق 0ع) احادیث و روایات بسیاری وجود دارد، به حکایتی پرداخت و گفت: «زمانی که امام محمد باقر (ع) به شهادت رسید منصور دوانیقی خدا را از این بابت شکر کرد که شخصی مرده است که پیامبر را ندیده از او حدیث نقل می‌کرد و وقتی خبر به امام صادق (ع) رسید گفت: ایشان در مبارزه با منصور دوانیقی نه تنها از پیامبر اسلام (ص) بلکه از پیامبران گذشته و نیز از خود خداوند احادیث قدسی را نقل می‌کرد.


وی با توجه به حدیثی از امام صادق (ع)، افزود: «جوانی از حضرت شعیب (ع) پرسید شنیدم هرکه در این دنیا گناه و ظلمی کند در این دنیا نتیجه آن را می‌بیند؟ حضرت شعیب فرمود این سنت خداوند است و انجام می‌شود آن جوان تبهکار گفت پس چرا من که هر گناهی انجام داده‌ام ولی تاکنون هیچ اتفاقی برای من نیفتاده است؟ خداوند از طریق وحی به حضرت شعیب (ع) فرمود به آن جوان بگو دو علامت برای بندگانم گذاشته‌ام تا خود را با آن بسنجند: شوق و ذوق و رغبت بندگی را از آنان می‌گیرم و دیگر آنکه از عبادات خود لذت نمی‌برند. از دیگر برنامه‌های این مراسم اجرای تواشیح و قرائت قران کریم توسط قاری برجسته قران کریم بود.


مسابقه کتابخوانی


به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه واحد تهران مرکزی مسابقه کتابخوانی برگزار شد.


مسابقه کتابخوانی با موضوع «نقش حجاب در حفظ حریم خانواده» ویژه کارکنان دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه برگزار شد.


این مسابقه از کتاب «خانواده متعالی» تألیف محسن نیازی بوده است و در انت‌ها به برگزیدگان مسابقه جوائزی اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته