دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 16:39
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق:

جامعه‌ای زنده است که از سرمایه‌های فرهنگی‌اش محافظت کند

مراسم گلباران و عطرافشانی مرقد شهدای گمنام واحد نراق در فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر و اعیاد شعبانیه با حضور حجت‌الاسلام دکتر حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق، اعضای هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزارشد.
کد خبر : 19729

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: آن چیزی را که می‌شود بیت الغزل شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به بیان امام راحل شنید، این است که خرمشهر را خدا آزاد کرد.


دکتر حسن خیری افزود: اساس کار دفاع مقدس بندگی خداست، انسان باید توجه داشته باشد طبق آیه قرآن اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری خواهد کرد. امروز بیش از گذشته توجه داشته باشیم که خرمشهر را خدا آزاد کرد و خدا مشکلات را حل می‌کند، مبارزه و تلاش خود را انجام دهیم و به یاری خدا اعتقاد داشته باشیم که این سنت الهی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق در ادامه خاطر نشان کرد: تمام تلاش دشمنان این است که این سرمایه‌های عظیم را از ما بگیرد، وقتی جامعه روبه افول می‌رود که به سرمایه‌های عظیم فرهنگی – اجتماعی خود توجه نداشته باشد. جامعه‌ای زنده است که از سرمایه‌های فرهنگی‌اش محافظت و پاسداری کند.


خیری اظهار کرد: نسلی که خداوند ازآن تعریف می‌کند نسل سپاسگزار است و از نسلی که مذمت می‌کند نسل ناسپاس است. به فرموده قرآن کریم «ان شکرتم لازیدنکم وان کفرتم وان عذابی لشدید» اگر نعمت‌های خدا را شاکر باشیم نعمت‌ها هر آئینه فزونی می‌یابد و اگر کفران نعمت خدا کردید عذاب خداوند شدید است. این آموزه‌ها سنت‌های الهی هستند.


خیری گفت: سربلندی، عزت و سرافرازی ما در سایه بندگی خدا و توجه به سنت‌های الهی محقق می‌شود.


در ادامه این مراسم رئیس دفترفرهنگ اسلامی واحد نراق با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت فتح خرمشهر به بیان ویژگی‌های حماسه فتح خرمشهر و ایثارگران پرداخت و اظهار کرد: تقارن این دو مناسبت فتح خرمشهر و میلاد امام حسین (علیه السلام) بسیار فرخنده است.


حجت الاسلام حمید سعادتی گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف، مهم و بسیار بزرگ و تاثیرگذار در جنگ تحمیلی بود فتح خرمشهر باعث خود باوری در مردم شد، مردم باور کردند که می‌توانیم دشمن را از سرزمین خود بیرون کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب