دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر رهبر در مراسم تکریم و معارفه:

بسیاری از اختیارات را به واحدهای استانی تفویض می‌کنیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه که صبح امروز برگزار شد، تاکید کرد پسوند اسلامی در دانشگاه آزاد یعنی در کنار گسترش فضای علمی، فضای اسلامی هم مورد توجه است.
کد خبر : 196786

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر در این مراسم از زحمات کسانی که دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کردند تشکر کرد. او همچنین از حمایت مقام معظم رهبری و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای اعتلای دانشگاه قدردانی کرد و گفت:‌ «راه روسای قبلی دانشگاه را با قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.»


سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ «امروز سکان‌داری دانشگاه به فردی توانمند سپرده شده است و امیدوارم که بتوانم در خدمت دکتر ولایتی و اعضای هیات امنا، در مسیر ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی گام بردارم.»


رهبر به نقش دانشجویان در دانشگاه آزاد اشاره کرد و ادامه داد: «دانشجویان از بدو تاسیس تاکنون بوده‌اند، آنها سرمایه دانشگاه هستند و ما باید برای دانشجویان سرمایه‌گذاری کنیم. کشوری که می‌خواهد رفاه و اقتدار داشته باشد باید از طریق پیشرفت‌های علمی به این هدف برسد.»


او گفت: «البته پیشرفت علمی شرط کافی نیست، بلکه شرط کافی دینداری است. دو بال علم و ایمان ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند. تحرک و نشاط علمی و تربیت دینی باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد. دشمنان ما دریافته‌اند اگر دانشجو را از فضای دین جدا کنند می‌توانند به هدف‌شان برسند. از این رو ما باید دانشجویان را در محیط آرام و اخلاقی حفظ کنیم تا بتوانیم به اهداف اساسی‌مان برسیم.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «پسوند اسلامی در دانشگاه آزاد یعنی در کنار گسترش فضای علمی، فضای اسلامی هم مورد توجه است. دانشگاه آزاد اسلامی جزئی از جمهوری اسلامی ایران است و برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از این دانشگاه نیز استفاده شود.»


رهبر در پایان گفت:‌ «ما در برنامه‌ریزی‌هایمان اسناد بالادستی از جمله سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و سند جامع علمی کشور را مورد توجه قرار خواهیم داد. همچنین دانشگاه را با ستادی کوچک، چابک و ناظر اداره خواهیم کرد و بسیاری از اختیارات را به واحدهای استانی تفویض می‌کنیم و به کمک اساتید،‌ دانشجویان و کارکنان، نظم و انضباط را با جدیت دنبال خواهیم کرد. نظم و انضباط هم در حوزه مالی و هم در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی باید دنبال شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته