دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دو خبر از شبکه چهار سیما؛

«هنر» زنده یاد داود رشیدی روی آنتن شبکه چهار/ آشنایی با آداب و رسوم مازندران در مستند «گل خوم»

تله تئاتر  «هنر» به تهیه کنندگی و کارگردانی هنری زنده یاد داود رشیدی 29 تیرماه از شبکه چهار پخش می شود و همچنین مستند تک قسمتی «گل خوم» با هدف احیای فرهنگ مازندران امروز؛ سه شنبه 27 تیر ماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
کد خبر : 195999

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی شبکه چهار سیما، شبکه چهار سیما که به صورت هفتگی پنجشنبه‌ها ساعت 23 یک تله تئاتر و یا تله فیلم را از تولیدات شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌برد این هفته تئاتر تلویزونی «هنر» ساخته زنده یاد داود رشیدی را برای پخش در نظر گرفته است.


این تئاتر تلویزیونی به نویسندگی یاسمینا رضا و کارگردانی تلویزیونی مسعود فروتن تهیه شده و رشیدی در کنار سعید پورصمیمی و فرهاد آئیش در آن بازی کرده است.


داستان «هنر» درباره سه دوست قدیمی به نام‌های ایوان، سرژ و ماکس است. سرژ تابلویی گرانقیمت می‌خرد، تابلوی نقاشی ای که فقط سفید است و دوستش مارک، او را یرای آن تابلو به سخره می‌گیرد. سرژ از این بابت یسیار عصبانی است و موضوع را با ایوان دوست مشترکشان در میان می‌گذارد و اما دوستانش نمی‌توانند علاقه او را نسبت به این تابلو درک کنند، به همین دلیل این رابطه به هم می‌خورد و...
نقش سرژ را خود داود رشیدی بازی می‌کند و به نقش‌های مارک و ایوان هم به‌ترتیب سعید پورصمیمی و فرهاد آئیش جان می‌بخشند.


شایان ذکر است شبکه چهار سیما تهیه و تولید آثار نمایشی جدید را در دستور کار خود قرار داده است و تا آخر تابستان تله تئاتر های منتخب از تولیدات شبکه چهار را پخش و از ابتدای پاییز مجموعه های نمایشی جدید را روانه آنتن پخش می‌کند.



آشنایی با آداب و رسوم مازندران در مستند «گل خوم»


بر اساس این خبر مستند تک قسمتی «گل خوم» با هدف احیای فرهنگ مازندران امروز؛ سه شنبه 27 تیر ماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.


«گل خوم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی قاسم خدامی با بهره‌گیری از افسانه‌ها و ضرب‌المثل‌ها به فرهنگ مازندرانی می‌پردازد.


به گفته خدامی تهیه کننده این مستند «گل خوم» در قالب مستند داستانی تهیه شده و نگاهی دارد به آداب و سنن فراموش شده استان مازندران که نسل جوان چیزی از آن نمی‌دانند.


وی بیان کرد: داستان «گل خوم» درباره زوج جوانی است که هردو درابطه با فرهنگ بومی وملی کار میکنند و دچار تضاد شدید در این زمینه هستند. یکی از آنها دچار خود باختگی فرهنگ غرب و دیگری به آداب و رسوم خود پایبنداست.همین تضاد باعث این میشود، نفردوم اقدام به تحقیق درزمینه آداب و رسوم و فرهنگهای منطقه خود کند.


خدامی گفت: مریم حسین زاده، فاطمه علیجانی، محمد شانه بند پور، محمد صالحی نژاد و دنیا باغبان از جمله بازیگرانی هستند که در این مستند داستانی به ایفای نقش پرداخته اند.


مستند «گل خوم» امروز 27 تیرماه ساعت 14:45 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته