دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1396 - 09:23
دوست دارم در رشته مدیریت ورزشی ادامه تحصیل بدهم

داور بین‌المللی فوتبال: برگزاری مصاحبه دکتری در استان‌ها ایجاد انگیزه می‌‌‌کند/ نمی‌توانم بگویم مسافر روسیه هستم

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان معتقد است وقتی که در همه زمینه‌ها شانس به استان‌ها و جاهای دیگر داده شود، موجب ایجاد انگیزه برای کار کردن می‌شود و این موضوع که تمام کارها در تهران انجام شود، زیاد خوشایند نیست. از طرح دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه‌های دکتری استقبال می‌کنم.
کد خبر : 195752

نوید محسنی، نماینده آنا در ساری- مصاحبه‌های آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از چهارشنبه 21 تیر در واحد ساری آغاز و تا شنبه 24 تیر ادامه داشت. در روز پایانی مصاحبه داور بین المللی فوتبال کشورمان نیز برای انجام مصاحبه آزمون دکتری در واحد ساری حضور یافت. علیرضا فغانی داور خوب کشورمان که به تازگی از سفر مالزی برگشته در حاشیه مصاحبه دکتری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در مورد آخرین وضعیت و تغییرات داوری آسیا می‌گوید.


* آقای فغانی! بفرمایید در چه رشته ای برای مصاحبه دعوت شده اید؟


- خیلی خوشحالم و افتخار می کنم که امروز (شنبه) در خدمت شما و استادان محترم بودم. رشته مدیریت ورزشی گرایش مدیریت راهبردی رشته کارشناسی ارشدم بوده ودر زمینه دکتری هم دوست دارم در همین زمینه ادامه تحصیل بدهم.


* نحوه برخورد همکاران با شما و نحوه پذیرش چگونه بود؟


- خدا را شکر مردم به ما لطف دارند و استادان دانشگاهی هم همینطور با وجود اینکه ما بیشتر اوقات درگیر مسابقات هستیم، همیشه مزاحم استادان هستیم با وجود اینکه زمان مصاحبه دکتری دیروز عصر (23 تیر) بود و بنده یک هفته در کشور مالزی در زمینه پیشرفت داوری آسیا سمینار داشتیم، نتوانستم خدمت برسم امروز ظهر (شنبه) به ایران رسیدم و مستقیم راهی شهرستان ساری شدم و خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفت.


* جای دیگری هم برای مصاحبه دعوت شده اید؟


- نه فقط استان مازندران و شهرستان ساری را انتخاب کردم.


* نظر شما در مورد استانی شدن مصاحبه دکتری چیست؟


- وقتی که در همه زمینه ها شانس به استان ها و جاهای دیگر داده می شود، موجب ایجاد انگیزه برای کار کردن می شود و این بحث که تمام کارها در تهران انجام شود، زیاد خوشایند نیست و از این طرح از سوی دانشگاه آزاد اسلامی که شانس به بقیه استان ها داده شود، استقبال می‌کنم.


* آقای فغانی! با توجه به صعود تیم ملی فوبتال کشورمان به جام جهانی روسیه، مردم دوست دارند کسی که فینال فوتبال المپیک را سوت زده در جام جهانی هم علاوه بر دور مقدماتی در دوره های بعد حضور داشته باشد. در مورد برنامه های خود و وضعیت‌تان توضیح دهید.


- من هم به نوبه خود صعود تیم ملی را به مردم عزیز کشورم تبریک عرض می کنم و برای ما هم بسیار خوشایند است با توجه به تدارکاتی که دیده شد تیم کشورمان قوی ظاهر شد و برای اولین بار به دور بعد صعود کرد.


در مورد تیم داوری، ما از اول هدف مان این بوده یک تیم داوری کامل از کشورمان در جام جهانی حضور داشته باشد و در این چند سال اخیر توانستیم اعتمادها را نسبت به داوران ایرانی جلب کنیم و از نحوه بازی دادن به ما از طرف مسئولان AFC وFIFA و قضاوت هایی که ما کردیم خود مردم می توانند برداشت هایی داشته باشند. باید سعی کنیم به باد گذشته نخوابیم و همین شرایط را تا روز آخر حفظ کنیم و با همین تک بازی هایی که در بازی های بین المللی به تیم داوری ما داده می شود طبق گذشته قضاوت کنیم تا سال آینده مسافر روسیه باشیم.



* در مورد قضاوت های اخیر و دلیل سفر به مالزی هم توضیح دهید که وضعیت چطور بود و چه گذشت؟


- ما برای جام کنفدراسیون ها 25 روز را در روسیه بودیم که خوشبختانه آخرین تورنمنت قبل از جام جهانی بود که خدا را شکر دو بازی آلمان و شیلی در دور مقدماتی و پرتغال و شیلی را در نیمه نهایی قضاوت کردیم و رضایت بخش بود. چند روز برای تجدید قوا و برنامه های خود به کشور برگشته‌ایم.


درباره کلاس مالزی هم باید عرض کنم کمیته داوران آسیا در نظر دارد در یک چهارم لیگ باشگاه های آسیا از کمک داور اضافی پشت خط دروازه مانند اروپا استفاده کند و برای هماهنگی های بیشتر تیم کامل ما حضور داشت و در آینده نزدیک قضاوت ما هم بین تیم های گوانگ جو و شانگهای چین در یک چهارم دور برگشت جام باشگاه های آسیای که کمک های پشت خط دروازه هم از کشور عراق خواهند بود. امیدوارم شرایط طوری باشد که تعداد داوران الیت کشور ما بیشتر بشود که تیم 6 نفره کامل از ایران داسته باشیم.


* وضعیت سایر تیم های داوری کشورمان چگونه است و آیا اکنون فقط همین سه نفر در سطح اول داوری هستید؟


- همکارانی در مرحله الیت B درAFC کاپ قضاوت می کنند و با توجه به استعداد و پتانسیلی که دارند امیدوارم از شانسی که به آنها داده می شود به نحو احسن استفاده کنند تا بتوانند در سال های بعد در چمپیونز لیگ و بازی های سطح اول آسیا حضور داشته باشند.


* تا چه میزان حضور آقای فغانی در جام جهانی قطعی است؟


- آن چیزی که من یاد گرفتم نباید به باد موفقیت های گذشته خوابید و اتفاقات گذشته برای گذشته بوده و از فردا صبح قضاوت های جدیدی پیش‌رو داریم. برای آینده قطعا نمی توانیم بگوییم ما مسافر روسیه هستیم و اگر با این ذهنیت پیش برویم ممکن است با یک اتفاق کوچک، آن موفقیت هایی که در آینده قرار است پیش بیاید را از دست بدهیم. برای همین تمرکزمان بر روی کارمان است و اگر سعادت نصیب شود می‌رویم و آنجا هم سعی می کنیم قوی ظاهر شویم و توقعی که مردم از ما دارند و الان هم زیاد شده را برآورده کنیم.


ان‌شالله مسافر روسیه خواهید شد و مردم ما هم شما را دعا می کنند.


- ممنونم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته