دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سامانه‌ هوشمند مدیریت آموزشی در واحد بندرعباس طراحی و راه‌اندازی شد

سامانه هوشمند مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس که با علامت تجاری «کودک رایانه» فعالیت می‌کند و منطبق بر طرح ملی کودک رایانه طراحی و توسعه یافته با تلاش و پشتکار دو نفراز اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی راه‌اندازی شد.
کد خبر : 195570

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، هدایت‌الله دلاکی عضو هیات علمی واحد بندرعباس و یکی از طراحان این سامانه با توجه به عملکرد این طرح در دانشگاه گفت: در این طرح سه سطح عملکرد در نظر گرفته شده است. نخست از بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات به نظام تعلیم و تربیت با رویکرد توسعه آموزشی همگانی، عادلانه و مهارت‌محور پرداخته شده است که نتیجه‌ آن برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی توام با تولید و ساخت بسته‌های آموزشی و کمک‌آموزشی است.


وی ادامه داد: در سطح دوم، این طرح ملی سعی دارد به کمک سامانه‌هایی هوشمند، فرصت‌آفرینی کند و به کارآفرینی بپردازد. طرح کودک رایانه به عنوان پلی میان مدارس و دانشگاه محسوب می‌شود به گونه‌ای که بتوان در راستای تولیدی کردن مدارس و هنرستان‌ها، آموزش کارآموزان دانشگاهی و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان گام برداشت. نهایتا طرح در سطح سوم به ارتباط دانشگاه و صنعت توجه دارد.



محمدحسن محمدپور بنیانگذار طرح کودک رایانه در ایران هم گفت: شرکت ایده‌پردازان جوان پارسی که اعضای آن متشکل از استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این واحد دانشگاهی هستند در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس مستقر است و به عنوان مجری این طرح در کشور محسوب می‌شود.


وی افزود: طرح «کودک رایانه» که نخستین‌بار در سال 1385 مطرح شد، به عنوان طرح ملی تعلیم و تربیت در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ سبب هویت‌سازی برای کودکان و نوجوانان می‌شود. آدرس وبگاه کودک رایانه https://kidscom.ir/ است و یک فروشگاه به آدرس www.kidscomstore.ir نیز دارد. امید است با اجرای کامل این طرح در آینده‌ای نزدیک، شاهد رشد کودکان و نوجوانان کشور عزیزمان در حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم و به سوی افق‌های روشن حرکت کنیم.


به گزارش خبرنگار آنا، این طرح به صورت گروهی صورت گرفته که اعضای اصلی این گروه هدایت‌الله دلاکی(عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس)، محمدحسن محمدپور (استاد مدعو گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد بندرعباس)، لادن اسفندی‌نژاد(فارغ التحصیل دانشگاه آزاد بندرعباس) هستند که در این گروه جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان علمی هم قرار دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته