دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 10:23

ایلخچی، واحد بر‌تر در میان واحدهای کوچک و متوسط دانشگاه‌ آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در بین واحدهای کوچک و متوسط دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به عنوان واحد بر‌تر انتخاب شد.
کد خبر : 19549

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در مراسمی که با حضور دکتر دانشیان معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی، دکتر شهرتی‌فر فرماندار تبریز، مهندس صادقی فرماندار شهرستان اسکو و سایر مسئولان شهری و واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان در اتاق کنفرانس واحد تشکیل شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در ۳۱ اردیبهشت سال ۹۴ سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و سومین جشنواره فرهیختگان، به عنوان واحد بر‌تر در بین واحدهای کوچک و متوسط انتخاب شد.


دکتر محمد نریمانی‌راد خاطرنشان کرد: سومین جشنواره فرهیختگان در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی، با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر جاسبی رئیس سابق دانشگاه، از واحد ایلخچی با اهدای تندیس و لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد.


وی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرده و روند توسعه کمی و کیفی را هم در راستای آموزشی و هم در راستای پژوهشی پیموده است. کسب رتبه اول تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد یران (IRAN OPEN۲۰۱۵) در لیگ ربات‌های انسان‌نمای رده بزرگسال (فرودین ماه ۹۴) و کسب مقام نخست تیم مکانیک در مسابقات دانشجویی آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی (بیست و سومین همایش بین‌المللی مهندسان مکانیک) و انتخاب باشگاه پژوهشگران جوان به عنوان باشگاه بر‌تر در بین کلیه واحدهای دانشگاهی از آخرین دستاوردهای علمی این واحد دانشگاهی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: به رغم تحریم‌های بین‌المللی که موجب کاهش قابل ملاحظه شرکت استادان و پژوهشگران کشور در کنفرانس‌های معتبر شده است، از رشد شتابان تولید علم کشور کاسته نشد. هر‌چند تولید علم در سالیان گذشته به عنوان مهم‌ترین معیار برای سنجش رشد و توسعه علمی مورد توجه رسانه‌های خبری قرار گرفته است، سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری محورهای با اهمیت دیگری را مورد تاکید قرار داده‌اند. کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان، بهینه‌سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور، تحقق دانشگاه‌های اسلامی مبتنی بر مبانی و ارزش‌های اسلامی، افزایش درک اجتماعی از توسعه علم و فناوری، افزایش اثربخشی اقتصادی دانشگاه‌ها و تحول در تعاملات دانشگاه‌ها محورهای اصلی مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند.


نریمانی راد در خاتمه افزود: کیفی‌سازی آموزشی، تولید علم از ثروت، گسترش تحصیلات تکمیلی و توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را مهم‌ترین اولویت‌های کاری این واحد دانشگاهی دانست که با همت کارکنان خدوم و استادان مجرب این مهم دستیافتی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته