دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 15:38

چگونه امارات به حادثه 11 سپتامبر کمک کرد؟

نام امارات متحده عربی احتمالا به طرح دعوی خانواده قربانیان 11 سپتامبر اضافه خواهد شد.  
کد خبر : 195049

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از راشاتودی، خانواده قربانیان 11 سپتامبر برای به دست آوردن مدرکی که نشان دهد امارات از القاعده حمایت کرده و پشتیبانی مالی داشته است در حال تلاش هستند.


در سپتامبر 2016 (شهریور 95) قانون جاستا لازم‌الاجرا شد و به شهروندان آمریکایی این اجازه را داد که علیه کشورهای حامی تروریسم شکایت کنند.


15 نفر از 19 عامل حمله 11 سپتامبر، سعودی و دو نفر از آنها اهل امارات متحده عربی هستند.


میدل ایست آی گزارش داد حمایت ادعایی امارات از القاعده در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک میان قطر، عربستان، امارات و بحرین باعث شد خانواده قربانیان تا پیش از پایان مهلت قانون جاستا در ژانویه 2019 درباره اقدام حقوقی علیه امارات بحث و رایزنی کنند.


خانواده و وکلای قربانیان گفته‌اند که کمیته 11 سپتامبر توجیهی را پیدا کرده که امارات به عنوان یک حامی در پرونده‌های عربستان سعودی اضافه شود.


در گزارش کمیته 11 سپتامبر و اسناد موجود، 70 بار به امارات از جمله به دلیل تأمین مالی تروریسم اشاره شده است. این گزارش به این نتیجه رسیده است که اغلب تروریست‌ها از طریق دوبی به آمریکا رسیده‌اند و بودجه‌ای که برای این حمله مورد استفاده قرار گرفته «از طریق امارات تأمین شده است و عاملان حمله پول خود را از طریق تسهیلات امارات دریافت کرده‌اند.»


گزارش 11 سپتامبر یادآوری می‌کند که امارات «به یک متحد ارزشمند مبارزه با تروریسم» و «مشکل مداوم ضد ترویسم» در سال 1991 تبدیل شده بود.


گزارش به از دست دادن موقعیت کشته شدن اسامه بن لادن در فوریه (بهمن) اشاره می‌کند که او به عنوان یک توریست به امارات رفته بود.


یک مقام حقوقی به میدل ایست گفت که امارات همچنین به عنوان بخشی از لابی گسترده علیه جاستا در کنار عربستان سعودی قرار داشت.


دیلی تلگراف در ماه ژوئن (خرداد) گزارش کرد که امارات در تلاش برای جلوگیری از تصویب قانون جاستا هشدار داد که همکاری‌های اطلاعاتی خود با آمریکا را قطع خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب