دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 15:46

برگزاری مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان المعظم، مراسم جشنی با حضور اعضای هیات رئیسه، معاونان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد.
کد خبر : 19479

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام یوسفیان در این مراسم که به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان المعظم و خجسته میلاد با سعادت سرور آزادگان، سومین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، میلاد مسعود پرچمدار کربلا قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و ولادت امام سجاد (ع) با حضور اعضای هیئت رئیسه، معاونان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان در نماز خانه واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد، با تبریک این اعیاد، به زندگی، شخصیت و ویژگی‌های حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرداخت و گفت: حضرت عباس فرزند برومند حضرت امام علی (ع) و از طایفه خوش نام و شریف بنی هاشم بود و از نظر شخصیت نیز جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر که شجاعت و رزمندگی را از پدر بزرگوارش حضرت علی (ع) به ارث برده و جامع کمالات و محاسن بود.


این استاد دانشگاه پیروی بی‌چون و چرای حضرت ابوالفضل (ع) از ولی و رهبر و امام زمان خود را از برجسته‌ترین نکات در سیره عملی ایشان دانست و افزود: این همه اطاعت و پیروی تنها می‌تواند از سر خلوص در دینداری و ولایت پذیری ایشان باشد. به همین خاطر هم هست که لقب پر افتخار و والای «عبد صالح» را به ایشان داده‌اند. عبد صالح یعنی کسی که در بندگی و اطاعت از حق و حقیقت لحظه‌ای تردید و شک به خود راه نداده و حق بندگی را به جا آورده است.


عضو هیئت علمی دانشگاه همچنین با توجه به دوران سیاسی ویژه‌ای که حضرت ابوالفضل (ع) در آن به سر می‌برده‌اند، تصریح کرد: حضرت عباس (ع) در تمام دوران حساس زمامداری معاویه در کنار حضرت علی (ع) حضور داشتند و از نزدیک شاهد نحوه برخورد و تصمیم گیری‌های پدر در آن شرایط خاص بودند و این مسئله ایشان را برای واقعه بزرگ کربلا و حمایتگری ایشان از رسالت دین و شخص امام حسین (ع) آماده کرده بود.


یوسفیان با بیان اینکه در فرهنگ شیعه از حضرت عباس (ع) به عنوان نماد وفا یاد می‌شود افزود: اوج وفای به عهد در اولیای خدا و معصومین (ع) یافت می‌شود و ابوالفضل العباس (ع) نیز به دنبال‌‌ همان بود. یعنی نسبت به دنیا بی‌اعتنا بود و اعتقاد داشت آن چیزی که ارزش دارد، خدا و دستورهای الاهی است و به همین دلیل به آن پایبند بود و این مساله نشانه معرفت ایشان است.


این مراسم به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته