دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
«یک قدم به عقب بگذار و نفس عمیق بکش»وارد بازار نشر شد

درس‌هایی برای آموزش مدیریت خشم به کودکان

کتاب «یک قدم به عقب بگذار و نفس عمیق بکش» درس‌هایی برای آموزش مدیریت خشم به کودکان، تالیف لینه نامکا از سوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر ترجمه و از سوی انتشارات فروزش منتشر شد.
کد خبر : 194407

دکتر پرویز کریمی ثانی در گفت­‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به اینکه کودکان انرژی زیادی دارند و به روش‌­های مختلفی آن را تخلیه می­‌کنند، اظهار کرد: «کودکان همیشه در حال یادگیری هستند و راه‌­های تخلیه انرژی­‌های مثبت و منفی را از والدین، همسالان و محیط اطراف خود یاد می‌­گیرند.»


مترجم کتاب و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با توجه به این­که یکی از هیجان­‌هایی که در کودکان مشاهده می‌­شود، هیجان خشم است ادامه داد: «چنانچه کودک نتواند به شکل درست به مدیریت هیجان خشم بپردازد با مشکلات عمده ­ای مواجه خواهد شد و در آینده ممکن است به رفتارهای ضد اجتماعی، پرخاشگرانه و انحراف­ های مختلف بپردازد.»


به گزارش آنا،‌ در این کتاب به راه‌­های کاربردی و عملی کنترل خشم کودکان پرداخته و تکنیک‌­های مختلف همراه با تمرین­‌های لازم ارائه شده است.


والدین، معلمان، مربیان، روانشناسان و مشاوران می­‌تواند برای کنترل خشم کودکان از تکنیک‌­ها و تمرین‌­های این کتاب استفاده تا با کمک به کودکان، خشم خود را کنترل کنند.


تمرین­‌های این کتاب برای کاهش خشم کودکان و خودکنترلی آنها بسیار موثر است. استفاده از این تمرین­ها باعث می­‌شود کودک هم خشم خود را کنترل کند و هم به خویشتن داری برسد. احساس خویشتن­داری باعث افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کودک می­‌شود.


«یک قدم به عقب بگذار و نفس عمیق بکش! درس‌هایی برای آموزش مدیریت خشم به کودکان» تالیف لینه نامکا و با ترجمه پرویز کریمی ­ثانی، حسین رستمی، الهه کاظم­پور دیزجی از سوی انتشارات فروزش تبریز در 1000 نسخه و 162 صفحه چاپ و با قیمت 15000 ریال روانه بازار شد.


استادیار گروه علوم تربیتی واحد شبستر پیش از این نیز کتاب «ماوی با نگرانی و استرس‌­های زیاد: کتاب کار برای کاهش و مقابله با اضطراب ویژه کودکان 5 –11 سال» و «رشد و تربیت کودک: از تولد تا سه سالگی» به چاپ رسانده بود.




انتهای پیام/

برچسب ها: واحد شبستر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته