دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1393 - 13:38
ندیمی در گفت‌وگو با آنا:

کمرنگ‌ شدن آرمان‌های اصلی، انقلاب اسلامی را تحت تأثیر قرار داده است/ مهمترین آسیب، گسست رابطه با مردم است

یک نماینده مجلس گفت که آفاتی مانند عدم توازن در توزیع امکانات، کمرنگ‌ شدن آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر : 1944

ابوذر ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره آسیب‌هایی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌گند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مانند همه انقلاب‌ها از چند بعد اهداف و آرمانها، موانع، آسیب‌ها و تهدیدها، دستاورها و بعد رهبری تعریف می‌شود.


وی افزود: برای بررسی آسیب‌ها باید ابعاد دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد. مشخص کنیم که چه اهدافی داشتیم و در بعد آرمانها تزلزل داریم یا نه؟ آسیب‌های انقلاب تاکنون برخی مانند جنگ مقطعی بودند که آثار مقطعی داشت و کم کم در حال کمرنگ شدن است. برخی مانند تحریم‌ها نوپدید هستند. تعدادی هم در حوزه عدالت و پیشرفت است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما نمی‌توانیم انکار کنیم که همه چیز در جهان آفاتی دارد و جمهوری اسلامی نیز با آفاتی مواجه شده و می شود. آفاتی مانند عدم توازن در توزیع امکانات، کمرنگ‌ شدن آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی را تحت تاثیر قرار داده است.


ندیمی با بیان اینکه مهمترین آسیب، گسست رابطه با مردم است، گفت: بدین معنی که اگر ما مردم را نداشته باشیم، نظام تبدیل به پوسته می‌شود. چراکه باطن نظام مردم هستند. اما امکان دارد خود مردم هم فاصله بگیرند، عواملی که باعث فاصله مردم شده معیشت است، آفت تهدید کننده جدی که بسیاری از خانواده‌ها را در برگرفته است.


وی افزود: بیکاری نیز باعث فاصله مردم شده است. آفت دیگر الگوهاست، وجود فساد باعث می‌شود که مردم بدبین شوند، همچنین مسائل مربوط به قانون‌گریزی، قانون‌گریزی به اشکال مختلف زیاد شده است، هر کسی سعی می‌کند به هر شکلی از نظام مالیاتی گرفته تا ناهنجاری‌های اجتماعی قانون را دور بزند.


این نماینده مجلس درباره تحقق عدالت در انقلاب اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی تعریف‌هایش را از نظام توزیع امکانات و عناوینی مانند مناطق محروم، توسعه نیافته و مانند آن عوض کرد. من نمی‌توانم مدعی باشم که این هدف تحقق پیدا کرده ولی نمی‌توانم هم بگویم که منحرف از این هدف هستیم. ما منحرف از عدالت نیستم، ما تلاش می‌کنیم مناطق محروم آباد شود و یا امکانات در اختیار اقشار کم‌درآمد قرار گیرد. اما واقعیت این است که موفقیت در اندازه مطلوب نیست.


ندیمی در پاسخ به این سوال که برای اینکه بتوانیم از آسیب‌ها فاصله بگیریم چه روندی در پیش بگیریم، اظهار کرد: نباید همه انتظارات را از مردم داشت و نباید همه توقعات را از مسئولان داشت. مردم تعییین‌کننده هستند. مردم مجلس و دولت را تعیین می‌کنند حتی آنها در موضوع رهبری اثرگذارند. طبیعتا آنها هستند که باید رویکردشان را در نظام انتخابات عوض کنند و حساس باشند. در موقع انتخاب نماینده باید بدانند که این نماینده قرار است درباره کلان کشور در مجلس اثرگذار باشد، از این رو باید توجه ویژه‌ و شناخت مطلوبی از کسی که انتخاب می‌کنند داشته باشند.


وی اضافه کرد: بخشی از عدم توانایی مدیران به مردم برمی‌گردد چراکه مردم به درستی آنها را انتخاب نکرده‌اند، دید محدود منطقه‌ای دارند. با چنین دیدگاهی افراد ضعیفتر انتخاب می‌شود.


این نماینده مجلس درباره حاکمیت خاطرنشان کرد: در درون حاکمیت افراد ضعیف و قوی با هم حضور دارند، طبیعی است که افراد قوی و امین باید افراد ضعیف را به خود جلب کنند و بر روی آنها تاثیر بگذارند تا امور اصلاح شود و به طور کلی اصلاح امری چندوجهی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عدالت ندیمی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب