دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1396 - 16:34
مدیرکل سابق پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش :

دریافت پول نقد و چک در وجه حامل توسط مدارس تخلف است

مدیرکل سابق پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: کمک به مدارس باید به حساب مدرسه واریز شود و بسیاری از مدارس هم اکنون دستگاه کارتخوان دارند بنابراین دریافت پول نقد و چک در وجه حامل، تخلف است.
کد خبر : 193874

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از خبرگزاری فارس، سید رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کمک‌های مردمی اختیاری است، اظهار کرد: وقتی کمک‌ها اختیاری است زمان خاصی برای پرداخت مشخص نمی‌شود.


وی افزود: کمک به مدارس باید به حساب مدرسه واریز شود و بسیاری از مدارس هم اکنون دستگاه کارتخوان دارند، بنابراین دریافت پول نقد و چک در وجه حامل، تخلف است.


میرشاه‌ولد اضافه کرد:‌ در بخش نظارت بر مدارس غیردولتی، وظیفه ذاتی این اداره، بازرسی و سرکشی به مدارس است و در این وظیفه مهم، نیروهای بخش‌های مختلف ما را یاری می‌کنند، البته نهایتا مدیریت نظارت را اداره ارزیابی عملکرد انجام می‌دهد.


مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه هر کجا با تخلف برخورد کنیم اغماض نخواهیم کرد، گفت: متاسفانه در برخی مدارس عمل برخلاف قانون باب شده است و این مساله در مدارس شهرهای بزرگ بیشتر به چشم می‌خورد.


وی با اشاره به اینکه در بخش رسیدگی به شکایات حتی لغو ابلاغ مدیر هم اتفاق افتاده است، گفت: مدارس غیردولتی حق اضافه دریافت ندارند و اگر تخلف بکنند، هم هیات‌های نظارت و هم هیات‌های تخلف اداری می‌توانند رسیدگی کنند.


میرشاه‌ولد با تاکید بر اینکه اولیا باید حساس باشند و تخلفات را گزارش کنند، بیان کرد: تقاضایی از اولیای دانش‌آموزان داریم و آن این است که مطابق آن چیزی که مقرر شده شهریه پرداخت کنند و اضافه بر آن را نپردازند، زیرا اگر پرداخت کنند و بعد شکایت کنند به گمان اینکه دیگر از آنها ثبت‌نام به عمل نمی‌آید، به کار نادرستی دامن زده‌اند.


مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: توصیه به مدیران این است که پایبند به مقررات باشند تا مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند زیرا در فضای اعتماد مردم خودشان با میل و رغبت به مدارس کمک می‌کنند.


وی یکی از وظایف آموزش و پرورش را اعتماد سازی اولیا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت مالی و کافی نبودن سرانه‌ها، اعتمادسازی یکی از راه‌های جذب کمک مردم است و روش غلط ندادن کارنامه و در تگنا گذاشتن والدین باعث کاهش اعتماد آنها می‌شود.


میرشاه‌ولد ابراز کرد: اگر فضا دائم متشنج باشد و همه از هم شکایت کنیم کمکی به نظام تعلیم و تربیت نمی‌کند؛ ما احتیاج به تعامل و اعتمادسازی داریم.


مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش بیان کرد: امیدواریم وضعیت اقتصادی ما به حدی برسد که دولت همه هزینه‌های تعلیم و تربیت را پرداخت کند و مردم فقط در مسائل غیرمالی مشارکت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته