دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1396 - 12:02

دیپلمات ارشد ترامپ، پیروزی انتخاباتی او را زیر سوال برد!

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت قطعا روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است.
کد خبر : 193751

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از ایندیپندنت، یکی از بلندپایه‌ترین دیپلمات‌های آمریکایی گفت: «همه می‌دانند که روسیه در انتخابات آمریکا و سایر نقاط جهان دخالت کرده است.»


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز قبل از دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در سخنانی که در ورسای ایراد کرد ظاهرا درباره این موضوع تا حدودی نامطمئن بود.


وی در کنفرانسی خبری با همتای لهستانی‌اش گفت: «من فکر می‌کنم این می تواند کار روسیه باشد، اما فکر می کنم ممکن است کار کشورهای دیگر نیز بوده باشد.»


اما نیکی هیلی، سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل متحد با اطمینان بیشتری در این باره سخن گفته و اظهار داشته که رئیس‌جمهوری آمریکا این مسأله را در نشست اولش با پوتین مطرح کرده و خواستار «توقف این مداخله» شده است.


هیلی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «(ترامپ) از او (پوتین) خواسته تا در چشم‌هایش نگاه کند، اجازه داده که او بداند که بله، ما می‌دانیم شما در انتخابات ما دخالت کرده‌اید. بله ما می‌دانیم شما آن کار را کرده‌اید. این کار را متوقف کنید. من فکر می‌کنم رئیس‌جمهوری پوتین همان کاری را کرده که ما انتظارش را داشتیم و این دخالت را انکار کرده است. روسیه تلاش می‌کند وجهه خود را حفظ کند و آنها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.»


به گزارش آنا، از ماه‌ها پیش دولت روسیه متهم شده که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به سود ترامپ و به ضرر هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی عمل کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته