دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 13:03

تشریح برنامه‌های ده ساله دوم سند راهبردی ستاد فناوری نانو از سوی رئیس واحد علوم دارویی

رئیس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد نانو در دومین همایش ملی فناوری نانو، برنامه‌های ستاد نانو در ده ساله دوم را تشریح کرد.
کد خبر : 19364

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدمهدی رضایت در دومین همایش ملی فناوری نانو انجمن فناوری ایران در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی با حضور دکتر سبحان اللهی، رییس دانشگاه خوارزمی و معاونان دانشگاه، حجت الاسلام رزاقی، نماینده ولی فقیه، معاونان سیاسی استانداری، تعدادی از فرهیختگان و اساتید هیئت علمی حوزه نانو با هدف ایجاد شادابی٬ استفاده از منابع نانو و آمادگی برای انجام کار تحقیقاتی و افزایش معلومات افراد برگزار شد، جایگاه کنونی کشور در حوزه علوم و فناوری نانو در جهان را تبیین کرده و بخشی از برنامه‌های ستاد در ده ساله دوم سند راهبردی فناوری نانو را تشریح کرد.


مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد نانو راهکارهایی را ارائه داد که در بحث نانو می‌تواند مفید باشد و گفت: سیاست ستاد نانو این است که از افرادی که می‌توانند مقالات با ضریب بالا داشته باشند حمایت کند تا بتواند این افراد شاخص را در دنیا معرفی کند.


محورهای اصلی این همایش شامل: نانوفیزیک، نانوشیمی، نانومواد، نانومحاسبات، نانوزیست فناوری، نانوالکترونیک، نانومکانیک و نانوپزشکی بود که با حضور ۷۵۰ شرکت کننده در ۲ کارگاه عمومی و ۸ کارگاه تخصصی پایان یافت.


دکتر محمد حسین مجلس آرا، دبیر این همایش، تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش را در حدود ۸۰۰ مقاله عنوان کرد که از این میان در حدود ۶۳۰ مقاله به صورت اورال و پوستر پذیرفته شده است.


در پایان همایش از بین مقالات ۴ مقاله اورال بر‌تر و ۹ پوستر بر‌تر معرفی شده و با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود از آنان تقدیر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته