دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1396 - 15:00

مسئول قطری: به پایان شورای همکاری خلیح فارس نزدیک می‌شویم

یک مسئول سابق قطر به‌شدت از موضع چهار کشور تحریم کننده قطر انتقاد کرد و گفت که بحران کنونی، در نهایت پایانی بر فعالیت‌های شورای همکاری خلیج فارس است.
کد خبر : 193529

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، عبدالله بن حمد عطیه، معاون رئیس دولت قطر شب گذشته (شنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربی گفت دوحه آماده هماهنگی و اجرای همه احتمالات درباره بحران خلیج (فارس) و محاصره کنونی (کشورهای عربی) علیه قطر است.


وزیر صنعت و انرژی سابق قطر با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت دولت کویت در میانجی‌گری برای حل بحران قطر تصریح کرد: «قطر درس‌های بزرگی از بحران کنونی گرفته ولی مهم‌ترین درس برای ما این است که چگونه با اقتصاد و بازار داخلی خود تعامل کنیم و به جای اعتماد به دیگران، به نیروهای داخلی تکیه داشته باشیم. قطر هرگز به دوران گذشته بازنمی‌گردد و بعد از محاصره کنونی (از سوی کشورهای عربی) این را دریافته است که چگونه به دوستان و دشمنان خود نگاه کند.»


عطیه افزود: «ما در سال 1981 شورای همکاری را تاسیس کردیم ولی اکنون به نظر من، فاتحه شورای همکاری خوانده شده است.»


وی تصمیمات اتخاذ شده از سوی کشورهای محاصره کننده را در تحریم اقتصادی، زمینی، هوایی و دریایی قطر عجیب و گزینشی خواند و گفت: «امارات تاکنون گاز قطر را قطع نکرده بود، چرا؟ زیرا 30 درصد از تولد برق آن‌ها بر گاز قطر استوار است. اگر ما دولتی تروریستی هستیم، چرا از ما گاز می‌خریدند و بابت آن صدها میلیون دلار پرداخت می‌کردند؟»


معاون رئیس دولت قطر کشورهای محاصره کننده را به دریافت رشوه و تاثیرپذیری از مواضع کشورهای دیگر برای قطع روابط با دوحه متهم کرد و مواضع کویت و پادشاهی عمان را در زمینه بحران قطر، مواضعی عالی خواند.


عطیه درباره رابطه قطر با ایران گفت: «اگر مشکلی در رابطه با ایران وجود داشته باشد و کشورهای حوزه خلیج (فارس) تمایل به قطع روابط با تهران و تحریم اقتصادی، سیاسی و هوایی ان داشته باشند، قطر آمادگی دارد به این تحریم پایبند باشد، مشروط بر اینکه خود شش کشور تحریم کننده متعهد شوند به تعهد خود در این‌باره پایبند خواهند ماند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته