دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 12:33

توسعه و افزایش رشته‌های تحصیلی در واحد ملایر

هم اندیشی مدیران، مشاوران آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ملایر و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در سالن اجتماعات شهید تاجوک این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 19300

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این جلسه که با حضور هیئت رئیسه دانشگاه آزاد واحد ملایر، رئیس اداره آموزش و پرورش و بیش از ۵۰ تن از معاونان و مشاورین آموزش و پرورش شهرستان ملایر برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد واحد ملایر با ارائه گزارشی از افزایش رشته‌های کار‌شناسی ارشد و دکترای این دانشگاه در دو سال اخیر، امکانات موجود در دانشگاه را متعلق به همه مردم دانست و افزود: ۵۰% درصد بار آموزش عالی بر دوش این دانشگاه است و بر خود می‌بالیم که اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی به دانشگاه آزاد اسلامی تسری پیدا کرده است و در تلاشیم دغدغه خانواده‌ها را در خروج فرزندانشان از موطن خود را به حداقل برسانیم.


دکتر جاوید گفت: هدف از تشکیل این جلسه این بود که ما مستمع باشیم و از نظرات شما عزیزان به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه استفاده کنیم و امیدواریم با استاندارد سازی، وابستگی به شهریه را کاهش و در دوره چهارم دانشگاه که دوره ثروت سازی است دوره‌های اعتلا، آموزش و پژوهش را کامل کنیم.


معاون تحصیلات تکمیلی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر نیز گزارشی از عملکرد حوزه معاونت آموزشی ارائه داد و از اضافه شدن رشته‌هایی چون مهندسی رباتیک، مهندسی مکانیک- ساخت و تولید، مهندسی هسته‌ای، روان‌شناسی ورزشی، کار‌شناسی ارشد شهرسازی و کار‌شناسی حقوق در آینده نزدیک خبر داد و گفت: غیربومی بودن دانشجویان، مشکلات فرهنگی فراوانی بخاطر دوری از خانواده‌ها ایجاد می‌کند و حضور والدین در کنار فرزندان مایه آرامش برای والدین و دانشجویان است.








معاون تحصیلات تکمیلی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر: غیر بومی بودن دانشجویان، مشکلات فرهنگی فراوانی بخاطر دوری از خانواده‌ها ایجاد می‌کند و حضور والدین در کنار فرزندان مایه آرامش برای والدین و دانشجویان است.

دکتر فتحعلیانی افزود: به همین منظور در صدد برآمدیم از نظرات شما بزرگواران در راستای گسترش رشته‌های مورد نیاز فرزندان این شهرستان حداکثر استفاده را ببریم و کاربردی‌تر به سمت و سوی جذب و توسعه رشته‌ها برویم.


رئیس اداره آموزش و پرورش ملایر نیز یکی از افتخارات خود را تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: دوستانی که در اینجا هستند مدیران و همکاران حرفه‌ای ما هستند و قطعاً نظرات آنان برای شما مفید و مؤثر خواهد بود و جذب دانشجوی بومی قطعاً هزینه‌های فرهنگی کمتری و رشد فرهنگی بیشتری برای شما خواهد شد و دانشگاه‌ها نهاد فرهنگی هر جامعه در سراسر دنیا هستند و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی انتخاب دانشگاه‌های ملایر به نفع خانواده‌ها است.


مهندس برخورداری همچنین با استفاده از برخی از خطبه‌های نهج البلاغه ویژگی‌های نسل در دست تربیت از سوی همکاران خود را که در آینده نزدیک تحویل دانشگاه خواهند داد، استقبال از پذیرش دیدگاه‌های مختلف، شنونده، تحلیلگر و انتخاب کننده، به علت قرار گرفتن در معرض خطرات مدرن برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه دشمن برای خطرات مدرن وقت زیاد و سرمایه هنگفتی گذاشته است و با طرح ریزی قوی در صدد پیاده کردن اهداف شوم خود است و با زور نمی‌توانیم جلو محصولات فرهنگی دشمن را بگیریم و تنها راه آن ایجاد ساختارهای قوی فرهنگی است.


وی گفت: انتظار این است که صفاتی چون صداقت، شجاعت و شفقت را در رفتار دانش آموزان و دانشجویان تجلی دهیم و با الگوسازی شخصیت‌های خوب برای نسلی جوان و دقیق و محتاط در برابر دشمنان تربیت کنیم که خدایی ناکرده جوانان، از دست نروند و با آگاهی از محدودیت‌های ایجاد شده علمی دشمن با تولید‌گری علم، عزم جدی در رشد، بالندگی و کمال جوانان و تعالی کشور عزیزمان داشته باشیم.


در پایان دو تن از مدیران دبیرستان به بحث و تبادل نظر درباره نقاط ضعف و مثبت و امکانات بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برای جذب حداکثری دانش آموزان دبیرستانی با حضار پرداختند و دکتر سلیمانی معاون پژوهشی و دکتر سلیمی رئیس مرکز رشد دانشگاه نیز در خصوص در اختیار قرار دادن امکانات و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانش آموزان اعلام آمادگی کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته