دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1393 - 15:06
همراه با دانشگاهیان در پنجمین روز جشن سی و ششم

شهدا در صدر برنامه‌های دهه فجر انقلاب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در دهه فجر انقلاب و جشن سی و ششم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و ... پیروزی انقلاب را گرامی می‌دارند.
کد خبر : 1928

به گزارش خبرنگار آنا، پیرو بخشنامه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای دانشگاهی در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌های متنوعی بخصوص تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده آنان را در دستور کار خود قرار دادند.


عزت، استقلال و سربلندی میهن عزیز حاصل خون شهدا است



به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با دهه مبارک فجر ،دکتر طاهره میرساردو سرپرست واحد گرمسار به همراه جمعی از مسئولان واحد با حضور در منازل شهدا و ایثارگران دانشجو و کارکنان از مقام شامخ شهدا و رشادت های آنان تجلیل کردند.


میرساردو در منزل احمد رادمند جانباز 55 درصد ، خانواده شهید قدرت اله سنگی، علی آتشانی جانباز 25 درصد و کریمی جانباز 35 درصد با تاکید بر پاسداری از ارزشهای هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی خدمت به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است.


وی عزت ، استقلال و سربلندی میهن عزیز را حاصل خون شهدا و صبر خانواده شهدا، وحدت مردم و حمایت آن‌ها از نظام دانست و افزود: صلابت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و ایستادگی ایشان مقابل ابرقدرت‌ها اقتدار نظام را افزایش داده است. سه دیدار صورت گرفته خانواده دانشجویان و یکی از کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه بود.


نشست صمیمی رئیس واحد جیرفت با کارکنان و استادان جانباز


به مناسبت دهه مبارک فجر نشست صمیمی با حضور دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت و کارکنان و استادان جانباز در محل سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،خزاعی در این نشست با قدردانی ویژه از کارکنان پرتلاش این واحد دانشگاهی بیان کرد: قدردانی از ارزش ها و زحماتی که ایثارگران، جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل متحمل شدند نعمت است و ما باید همیشه یاد امام و شهدا را گرامی و پیرو ولایت فقیه باشیم تا در مسیر بندگی الهی گام های موثری را در این راه مهم برداریم.


وی افزود: در مقام بحث و کلام صحبت کردن درباره جانبازان کار دشواری است لذا باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در مسیر حق حرکت کنیم چرا که اگر نبود رشادت هایی که شما فرزندان خلف حضرت امام خمینی (ره) داشتید آرامشی که اکنون در جامعه اسلامی است ما هرگز نداشتیم.


رئیس واحد جیرفت با اشاره به کشورهای مختلف جهان اسلام اظهار کرد: اگر ارزش های اسلام در کشور های همسایه حاکم بود طبیعتاً این کشور ها آرامش مطلق داشتند و این مشکلات در آنجا وجود نداشت.


خزاعی با محکوم کردن کشورهای مستکبر و سلطه طلب بیان کرد: مشکلاتی که توسط استکبارستیزان به وجود آمده است اکنون دامن گیر خود آن کشورها شده است و باید جهانیان بدانند که در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران راه و رسم مردم این کشور عزیز شهادت طلبی و ایثارگری خواهد بود.


در پایان این نشست صمیمی با اهداء لوح تقدیر از 8 نفر از اساتید و کارکنان جانباز دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت قدردانی به عمل آمد.



تجدید میثاق دانشجویان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با رهبر کبیر انقلاب


همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی جمعی از مسئولان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با حضور در مرقد مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی با آرمانهای امام (ره) تجدید میثاق کردند.


در این مراسم دکتر میرمسعود فاطمی معاون فرهنگی و دکتر علی محمدزاده معاون دانشجویی و جمع کثیری از کارکنان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.



غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام شهربابک


همزمان با دهه مبارک فجر، هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان با غبارروبی و عطرافشانی مقبره مطهر شهدا با آرمان های آن شهیدان تجدید میثاق کردند.






شهدای دانشجو ستارگان بی بدیل آسمان علم و دانش این سرزمین هستند


رییس دانشگاه آزاد اسلامی زرند در جریان برنامه های فرهنگی دهه فجر به اتفاق معاونان و مدیران و دانشجویان این دانشگاه با حضور در گلزار شهدای این شهرستان و مزار پاک شهدای دانشجوی دانشگاه با آرمان های بلند شهدای دانشجو تجدید میثاق کردند.


رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند در جریان این مراسم معنوی گفت: در همه ادیان و فرهنگ‌ها، شهدا از جایگاه خاصی برخوردارند اما در اسلام این مقام و جایگاه بسیار رفیع‌تر است.


حجت‌الاسلام عباس امیری مقدم عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا و پاسداری از خون آنان و تکریم ایثارگران و جانبازان یک وظیف ملی و دینی است.


امیری مقدم عنوان کرد: آشنا ساختن ذهن جوانان با فرهنگ شهادت مانع از گمراه شدن آنان در مسیری به جز حرکت در سایه دستورات ولایت فقیه شد.


وی گفت: تا زمانی‌‌که مردم در راستای دستور و فرمان رهبری و با پیروی از مکتب شهادت حرکت کنند، هیچ قدرتی توان تجاوز به ایران را نخواهد داشت.


امیری افزود: شهدای دانشجو ستارگان بی بدیل آسمان علم و دانش این سرزمین هستند که می توان با تاسی به مکتب شهید و شهادت راه فلاح و رستگاری را شناخت و در مسیر راستی و درستی حرکت کرد.


وی یادآور شد: شهیدان والامقام علی محمدی، سجاد زمانی و حسین صادقی از شهدای عزیز و افتخارات این دانشگاه محسوب می شوند که امیدواریم دانشجویان دانشگاه با ورود به زندگی سراسر عشق و ایمان این شهدای والامقام، منشأ خیر و برکت در ادامه مسیر علمی شان و در سطح جامعه منشا خیر و برکت باشند.


دیدار اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی واحد ایوان با امام جمعه


در ایام الله دهه مبارک فجر ، کارکنان و دانشجویان عضو بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان با حجت الاسلام سعادت فر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ایوان دیدار کردند.


در این دیدار که در یک فضای بسیار صمیمی برگزار شد، سعادت فر در ابتدای سخنان خود با تبریک ایام الله دهه فجر، تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در جهان را حاکمیت دینی عنوان و بیان کرد: حاکمان متدین در کشورهای دیگر وجود دارند اما مدل حکومت و قوانین آن برخاسته از دین نیست، در حالی که در نظام جمهوری اسلامی حاکم، ولی فقیه متدین است و قوانین برخاسته از دین است لذا در نظام دینی همه چیز مقدس می شود و مشروعیت پیدا می کند.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایوان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر علوم و تأکید ایشان بر رشد علمی دانشگاه ها خاطرنشان کرد: فضای علمی دانشگاه ها نباید فدای جریان های سیاسی، اجتماعی شود ، ولی در کنار بصریت های لازم برای یک دانشجو محیط دانشگاه باید علمی باشد.


سعادت فر تفاوت کار علمی در دانشگاه های کشور را با سایر دانشگاه ها در تربیت نیروی متخصص و متعهد دانست و افزود : تعهد در جامعه ما یعنی فرد متعهد به فرهنگ عبودیت ، ایثار ، خدمت رسانی به جامعه باشد.


وی با ابراز موفقیت برای مجموعه دانشگاه، خواستار تلاش دست اندرکاران دانشگاه برای درخشش دانشجویان در سطوح علمی شد.


در ادامه این دیدار، تمری نیا معاون اداری و مالی واحد ایوان با تشکر از بیانات نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان گفت: تلاش می کنیم به سمت اهداف کلان نظام حرکت کنیم و نگاه ما یک نگاه فرایندگرا هست.


وی اظهار کرد:در زمینه تولید علم اقداماتی در دانشگاه انجام شده است که از جمله می توان به حرکت دانشگاه برای ایجاد شرکت های دانش بنیان، اقدام در جهت تولیدات رباتیک، برنامه ریزی برای تولید پهپاد اشاره کرد.


جمالی، معاون آموزشی و دانشجویی واحد نیز با ارائه گزارش از فعالیت های آموزشی دانشگاه گفت: دانشگاه در راستای ابداء و نوآوری ،یک سری نرم افزار کاربردی به جای بعضی دروس ارائه کرده است که کمک شایانی به ایجاد تخصص برای دانشجویان می کند.


در پایان ، محمودی مسئول فرهنگی واحد با جمع بندی مطالب گزارشی از فعالیت های فرهنگی و شکل گیری تشکل های دانشجویی دانشگاه ارائه داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته