دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس:

مجوز زیست محیطی معدن زغال‌سنگ پروده شرقی صادر شد

مجوز زیست محیطی اجرای طرح تجهیز و بهره برداری معدن زغالسنگ پروده شرقی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی صادر شد.
کد خبر : 191352

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو، امید فلاح، مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس ضمن اعلام این خبر گفت: طرح تجهیز و بهره برداری از این معدن با هدف دستیابی به خودکفایی در تامین بخشی از زغالسنگ و صنایع فولاد کشور، کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه، صرفه جویی در مصرف ارز و اشتغالزایی و محرومیت زدایی در راستای برنامه ها و سیاست های کلی کشور ایجاد شده است.


وی ادامه داد: در راستای اخذ مجوز زیست محیطی این طرح ، قرارداد ارزیابی اثرات زیست محیطی با شرکت مشاور منعقد شد که پس از تهیه و تکمیل گزارش نهایی و قرائت در جلسه کارگروه ماده 2 آیین نامه ارزیابی اثرات زیست محیطی، مجوز زیست محیطی طرح ها در سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مشروط به رعایت الزامات زیست محیطی صادر شد .


مدیر مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس با اشاره به میزان ظرفیت استخراج این معدن اظهار کرد: ظرفیت استخراج سالیانه این معدن حدود 700 هزار تن زغالسنگ خام و معادل 550 هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ است.


معدن زغال‌سنگ پروده شرقی طبس به وسعت 28 کیلومتر مشتمل بر 8 بلوک و حدود 177 میلیون تن ذخیره قابل استخراج زغال سنگ خام کک شو که در 75 کیلومتری شهرستان طبس در خراسان جنوبی واقع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته