دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1396 - 13:22

عربستان: صبرمان به سر آمده است

عربستان اقدام برخی کشورها را در محکوم کردن موضع سعودی‌ها درباره حامی تروریسم خواندن قطر رد کرد و گفت محاصره قطر یک پیام دارد و آن این است که «کاسه صبر سعودی‌ها در برابر سیاست‌های کنونی این کشور لبریز شده است.»
کد خبر : 191245

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، وزارت امور خارجه عربستان روز گذشته (جمعه) در کاربری توییتر خود نوشت: «قطر خلف وعده کرده و امنیت ملی را در معرض خطر قرار داده است و همچنان به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.»


در فایل ویدئویی ملحق شده به این پیام آمده است: «قطر به تعهدات خود پایبند نبود. همه تلاش‌ها با دوحه به بن‌بست رسید و به درخواست‌های مکرر، که آخرین مورد آن در سال‌های 2013 و 2014 مطرح شد، متعهد نماند.»


این وزارتخانه افزود: «دوحه به وعده‌هایش درباره توقف حمایت از تروریسم و مداخله نکردن در امور داخلی کشورها عمل نکرده است. تصمیم به قطع روابط با قطر با هدف تصحیح اوضاع کنونی و خشکاندن منابع مالی تروریسم و افراطگرایی انجام شده است.


وزارت امور خارجه عربستان تاکید کرد: «تحریم قطر حاوی این پیام بود که صبر ما لبریز شده و دیگر بس است و دوحه نمی‌تواند به سیاست‌های کنونی خود ادامه دهد.»


عربستان، امارات، بحرین و مصر پیشتر به بهانه «حمایت قطر از تروریسم» روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده بودند. از سوی دیگر قطر همه اتهامات را در این زمینه رد کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته