دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سوغات آلمانی ها در پساتحریم به ایران رسید؛

لینده باردیگر پس از 4سال غیبت به ایران آمد

مدیر کل فروش و خدمات پس از فروش شرکت لینده با تاکید به برنامه لینده برای جلب اطمینان خاطر مشتریان پس از یک دوره غیبت چهار ساله در ایران گفت: ما در کسب‌وکار حضور داریم، نه سیاست ، بنابراین ما اینجا حاضر شده‌ایم که چه در دوران خوب و چه در دوران بد در ایران به فعالیت خود ادامه دهیم.
کد خبر : 191040

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، محمدهادی مومنین نماینده جدید شرکت لینده در ایران، ضمن معرفی خود به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره شرکت آکسون ماشین آرینا نماینده جدید شرکت لینده، با اشاره به بازگشت این شرکت آلمانی به ایران گفت: این گروه صنعتی موفق به همکاری با شرکت لینده آلمان را پیدا کرده و از همین رو امید است تا این شرکت بتواند محصولات و خدمات خود را به شرکت‌های متقاضی همکاری با این برند آلمانی ارائه کرده تا این گروه صنعتی سهم کوچکی از تولید و اشتغال در اقتصاد کشور را داشته باشد.


وی ادامه داد: گروه صنعتی مومنین در صنعت کاغذ و کارتن و صنعت پیچ و مهره جزء تولیدکنندگان این کشور به شمار می‌آید بنابراین، مجموعه ما آشنایی لازم با امر تولید را داشته و مطلع بوده که تولید و تولیدکننده در کشور با شرایط حال حاضر با چه دشواری‌ها و مسائلی روبرو است.


این عضو هیات مدیره شرکت آکسون ماشین آرینا، مهم‌ترین انگیزه این گروه صنعتی را در همراهی کردن این برند در ایران را درک شرایط تولیدکننده دانست و افزود: لیفتراک و تجهیزات انباری به‌عنوان یکی از ابزارهایی که در تمام صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد باید با کیفیت و خدمات مناسبی ارائه شود تا دغدغه مدیران صنایع رقع شود و از سوی دیگر با پیشتاز بودن این برند در نوآوری و تکنولوژی، بتوان صنایع ایران را در استفاده از محصولات روز این برند در دنیا یاری کرد.


نماینده جدید شرکت لینده در ایران درباره بازگشت مجدد این برند به بازار ایران گفت: پس از بررسی و کارشناسی دقیق در مورد برندهای مختلف صنعت لجستیک، لینده از معدود برندهایی بوده که در این مقطع از شرایط سیاسی دنیا به صورت مستقل و با اطمینان کامل به‌صورت رسمی اقدام به حضور پررنگ، فعال و علنی در بازار ایران کرده است و لذا می تواند تکیه‌گاه به نسبت مطمئنی برای صنایع کشورمان باشد.


اهم برنامه های جدید لینده در ایران


در ادامه این نشست، ترکی‌پور مدیرعامل شرکت آکسون ماشین آرینا با اظهار تاسف از غیبت چهارساله این برند برای خدمت‌رسانی به مشتریان خود اظهارکرد: شرکت لینده تاسف خود را از غیبت خود در پشتیبانی مشتریان وفادار خود اعلام می‌کند ضمن آنکه از این پس محصولات لینده و قطعات آن به صورت رسمی و از طریق نمایندگی رسمی این برند آلمانی در ایران ارائه و به فروش خواهد رسید.


وی با بیان اینکه لینده علاوه بر اعلام آغاز مجدد فعالیت خود در ایران از این طریق اعلام میدارد که در نظر دارد تا سطح رضایتمندی مشتریان وفادار خویش را با اجرای برنامه های مختلف ارتقا دهد، تاکید کرد: به همین منظور شرکت آکسون ماشین آرینا برای همراهی با لینده در تحقق بخشیدن به این اهداف انتخاب شده است.


وی در بیان اولین هدف این سرمایه گذار آلمانی به ارتقاء سطح خدمات پس از فروش و گسترش شبکه آن اشاره کرد و گفت: لینده در اروپا در زمینه خدمات پس از فروش برندی پیشتاز بوده و توانسته سطح استاندارد غیر قابل باور و منحصر به فردی را ایجاد کند ضمن آنکه این برند در زمینه تامین قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان زنجیره قوی ای طراحی کرده به‌طوریکه اگر در هر نقطه از اروپا یک تکنسین تا حداکثر قبل از ساعت سه بعد از ظهر هر روز سفارش قطعه‌ای را ثبت کند در این صورت آن تکنسین حتی اگر قطعه مورد درخواست او در انبار قطعات یدکی آن کشور وجود نداشته باشد تا قبل از ساعت هشت صبح روز بعد قطعه درخواستی خود را داخل ون سرویس خود خواهد یافت.


ترکی‌پور افزود: زنجیره تامین قطعه به محض دریافت درخواست به‌صورت شبانه روزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و چه بسا قطعه درخواست شده از کارخانه آلمان به کشور مورد درخواست تکنسین ارسال و در نیمه‌های شب، تیم ارسال کننده که سوئیچ یدک ون سرویس آن تکنسین را در اختیار دارد قطعه مورد درخواست را داخل ون آن تکنسین قرار دهد.


مدیرعامل شرکت آکسون ماشین آرینا تاکید کرد: لینده در کشور فرانسه بیش از هزار تکنسین دارد که هر یک دارای یک دستگاه خودروی ون مجهز هستند که در این خودروهای سرویس تمام ابزارها و برخی قطعات یدکی پر مصرف وجود دارد.


وی اضافه کرد: با توجه به تعداد بالا و گستردگی محل استقرار تکنسین‌ها میانگین فاصله جغرافیایی هریک از مشتریان با تکنسین مسئول آن مشتری کمتر از هشتاد کیلومتر است و به این ترتیب امکان منعقد شدن قراردادهای تعمیر و نگهداری که در آنها زمان توقف دستگاه ها کمتر از چهار ساعت باشند فراهم و اجرا شده است.


ترکی‌پور افزود: دیدگاه لینده به سازمان خدمات پس از فروش مشابه دیدگاه یک سازمان نظامی است و به این ترتیب نتایج بدست آمده در زمینه خدمات پس از فروش این برند در اروپا بسیار متفاوت است و بر همین اساس این شرکت در نظر دارد تا بتواند در چند فاز مختلف سطح خدمات پس از فروش محصولات خود در ایران را به سطح خدمات پس از فروش خود در اروپا نزدیک نماید.


وی دومین هدف را قراردادهای سرویس کامل (Full Service Contract) برشمرد و گفت: لینده در این زمینه پیشتاز است به نحوی که بالای 80 درصد لیفتراک­های عرضه شده در اروپا توسط این کمپانی توسط این قرارداد پشتیبانی می­‌شوند همچنین لینده قصد دارد این باب را نیز در ایران باز کند. این قرارداد متضمن آن است که مشتری فقط به فعالیت خود فکر کند و هیچ نگرانی از بابت تامین قطعات و خدمات مرتبط نداشته باشد.


مدیرعامل شرکت آکسون ماشین آرینا سومین هدف را ارایه لیفتراک‌های اجاره‌ای (Rental) اعلام کرد و گفت: یکی از روش‌­هایی که لینده در اروپا جهت بهره‌­مندی مشتریان از محصولات لینده ارائه می‌­دهد، اجاره لیفتراک است؛ لینده در نظر دارد برای اولین بار به طور رسمی و در قالب نمایندگی خود، این خدمت را در ایران ارائه دهد.


ترکی‌پور طراحی انبار همزمان با انتخاب تجهیزات انباری را نیز به عنوان هدف دیگر لینده در حضور مجدد خود در ایران دانست و اظهار داشت: لینده در نظر دارد تا همکاری خاصی بین شرکت‌های سازنده قفسه‌بندی با متخصصین فروش تجهیزات انباری و لیفتراک لینده تشکیل دهد که حاصل این همکاری بدست آمدن بهترین، حرفه‌ای‌ترین و پر راندمان‌ترین انبارهای مورد نیاز مشتریان است چرا که طراحی بهینه سیستم فقسه‌بندی بدون شناخت دقیق تجهیزات انباری و لیفتراک‌ها و همچنین فروش تخصصی تجهیزات انباری و لیفتراک‌ها بدون شناخت دقیق سیستم های قفسه‌بندی و شرایط انبار امری غیر ممکن است.


وی در بیان دیگر برنامه های جدید لینده گفت: ارایه عرضه الحاقیه (Attachment) دیگر برنامه جدید لینده در حضور مجدد خود در ایران است به‌طوریکه در اروپا هریک از صنایع الحاقیه‌هایخاص خودشان را دارند و با توجه به تنوع صنایع موجود در ایران، لینده برآن است تا متناسب با نیاز هر صنعت، مشتریان را با الحاقیه­های مناسب آن­ها آشنا نموده و خدمات مربوط به آن را نیز ارائه کند.


ترکی‌پور با اشاره به اینکه حضور مستقیم لینده به‌عنوان دیگر شاخص این برند در کشور است، تاکید کرد: سابقه شاخه ماشین آلاتی گروه صنعتی مومنین در زمینه عرضه لیفتراک و تجهیزات انباری حدود چهارسال بوده ولیکن آنچه که امیدبخش است حضور مستقیم مدیران و متخصصین لینده در ایران است.


ترکی‌پور در ادامه به موضوع ارتقا سطح سرویس و نگهداری پرداخت و در بیان چگونگی اجرای این برنامه جدید لینده در بازار ایران اظهار داشت: بدیهی است که کیفیت و طول عمر دستگاه‌های لینده نیاز خاصی به توضیح و توصیف ندارد و آنچه که شاید نیاز به تاکید مجدد داشته باشد آن است که لینده در طراحی دستگاه های جدید خود استانداردهای بسیار بالایی را در زمینه مصرف انرژی، آلایندگی، ایمنی، ارگونومی، راندمان و قابل اعتماد بودن لحاظ کرده است و به تبع آن دستگاه های لینده دارای پیچیدگی هایی نیز هست و از این رو لینده در نظر دارد تا سطح دانش و حساسیت مالکان دستگاه های لینده و اپراتورهای آنها را در زمینه اپراتوری، سرویس و نگهداری از طریق برگزاری دوره های آموزشی ویژه ای ارتقا دهد تا به این ترتیب عمر مفید این دستگاه های با کیفیت و سرمایه ای افزایش یابد.


موجودی انبار دستگاه ها نیز موردی دیگری بود که نماینده رسمی شرکت لینده در ایران به آن اشاره کرد و گفت: شرکت آکسون ماشین آرینا بر آن است تا همواره تعداد مناسبی از دستگاه های لینده که مصرف آنها در ایران رایج هستند را در انبار محصولات خود موجود داشته باشد تا به این ترتیب مشتریان تا جای ممکن زمان زیادی را بابت سفارش گذاری، حمل و ترخیص منتظر نمانند.


ترکی پور در خاتمه سخنان خود به موضوع بهبود وضعیت اپراتورها نیز پرداخت و تاکید کرد: تجربه جهانی لینده نشان داده است که بهبود آسایش اپراتورها و تلاش جهت حفظ سلامت آنها منجر به افزایش راندمان و ایمنی در فرآیند لجستیک هر شرکت خواهد شد و همچنین ایجاد آسایش اپراتورها تاثیر مستقیم و مثبتی بر اپراتوری صحیح و به تبع آن کاهش چشمگیر استهلاک دستگاه دارد.به این ترتیب لینده در نظر دارد تا بهترین ایده ها و محصولات خود را در این خصوص به بازار ایران نیز عرضه نماید.


مهمترین ویژگی های برند لینده از زبان یک مقام مسئول


در بخش دیگری از این مراسم، اسمین نصری مدیر فروش خاورمیانه و آفریقا با معرفی محصولات لینده و تکنولوژی نوین انبارداری در برند پرداخت و گفت: بیش از 70 سری با 19 مدل مختلف لیفتراک از ظرفیت 10 تا 18 تن در لینده تولید و در طراحی آن برای تمام نیازهای هر مشتری به صورت ویژه و خاص راهکاری ارایه می‌‌شود.


نصری مهمترین ویژگی‌های محصولات برند لینده را ایمنی مطلوب، کیفیت بالا، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های نهایی حمل‌و‌نقل و نیز توجه به نیازهای هر مشتری دانست.


حمایت ویژه لینده از آکسون ماشین آرینا


کریستوف لوتره، مدیر کل فروش و خدمات پس از فروش شرکت لینده در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه لینده برای جلب اطمینان خاطر مشتریان برای ارایه خدمات پس از فروش مطلوب پس از یه دوره غیبت چهار ساله در ایران تحت تاثیر افزایش فشار تحریم های بین المللی و بررسی امکان اعمال مجدد تحریم علیه کشور ما گفت: ما در کسب و کار حضور داریم، نه سیاست؛‌ اما ما اینجا حاضر شده‌ایم که چه در دوران خوب و چه در دوران بد در ایران به فعالیت خود ادامه دهیم.


ژروم ونکر، مدیر کل منطقه غرب اروپا، خاورمیانه و آفریقا در این شرکت آلمانی نیز در این رابطه افزود: نمی‌خواهیم پیش‌بینی از وضع سیاسی داشته باشیم. اما طی زمان اعمال تحریم ها تنها کانال ارتباطی ما کشور چین بود، اما با تغییر شرایط هم اکنون زمانی است که سرمایه‌گذار خارجی باید حضور پیدا کند. حضور پژوی فرانسه و لینده نیز نشان می دهد که وقت آن رسیده سرمایه گذار خارجی باید حضور پیدا کند.


لوتره در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه لینده برای رقابت با محصولات سایر برندهایموجود در بازار ایران با قیمت و البته کیفیت پایین تر و نیز وجود تقاضا برای آنها گفت: ما در دنیا با تمام برندها رقابت داریم. اما ما برند اول در بازار اروپا و کشورهای غربی هستیم و مشتریان ما نیز می دانند که قیمت تنها یک عامل در مالکیت یک دارایی و یا دستگاه است. بلکه مواردی از جمله کیفیت، خدمات پس از فروش و طراحی و ویژگی های فنی آن نیز در تقاضای یک محصول اثرگذار است. بر همین اساس، طبق ارزیابی ها معتقدیم می توانیم سهم بازار خوبی در بازار پرچالش ایران کسب کنیم. ضمن اینکه در هر بازاری قیمت کمتر بین رقبا همیشه پیدا می شود؛ اما ما در لینده کیفیت را مدنظر داریم.


وی تاکید کرد: وجه تمایز ما با شرکت های رقیب کیفیت برتر و خدمات اضافه ماست که در کنار فروش و ارایه خدمات پس از فروش، خدمات اضافه ای همچون توانایی اجاره لیفتراک، ارایه بیمه و اجاره کوتاه مدت یا بلندمدت دستگاه نیز در نظر گرفته ایم. ضمن اینکه ما برند ممتاز هستیم و می توانیم راهکار ها و ارزش هایی را به محصولات خود اضافه کنیم. ما بازار ایران را بازاری دقیق و پر از پیچیدگی می دانیم که سرعت رشد آن بسیار سریع است.


لوتره در خصوص هدف لینده برای کسب سهم بازار ایران گفت: ما به دنبال سهم بازار دو رقمی هستیم؛ چراکه بازار ایران بسیار پویا و دارای سرعت رشد بالا در منطقه خاورمیانه است و محصولات مختلفی از جمله معمولی، استاندارد و حتی ارزان قیمت وجود دارد. بطوریکه جا برای حضور تولیدکنندگان مختلف هست ولی ما به کمک آکسون ماشین آرنا می توانیم به هدف خود دست یابیم.


وی پیرامون سوال دیگری در خصوص اینکه حضور لینده درصنعت خودروسازی است، گفت: لینده کم و بیش با تمام خودروسازان اروپایی و غربی و برندهای بزرگ دنیا همکاری دارد و از جایگاه خوبی برخوردار است.


ونکر نیز در تکمیل سخنان لوتره افزود: بعد از برجام پژو و رنوی فرانسه در ایران قویاً فعال شده اند. لینده نیز به عنوان اولین تامین کننده لیفتراک مورد نیاز صنعت خودرو در اروپا می تواند در این صنعت در ایران نیز فعال باشد. زیرا لینده از نظر کیفیت بهره وری و قیمت، تامین کننده مورد وثوق خودروسازان است.


در پایان ونکر در خصوص فعالیت اولین نمایندگی رسمی لینده در ایران به خبرنگاران گفت: ما حمایت ویژه ای از آکسون ماشین آرینا خواهیم داشت، زیرا ما نیاز به گسترش خدمات پس از فروش داریم و در اروپا نیز از نماینده خود حمایت خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب