دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

انگجی :عدالت آموزشی نیاز امروز کشور است/به جای حذف باید نیمی‌ از رشته‌ها و داوطلبان را به دانشگاه آزاد اسلامی بدهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر فضای آموزشی و پژوهشی و نسبت استاد به دانشجو استانداردسازی شده است و باید به جای حذف رشته، ۵۰ در صد رشته‌ها و داوطلبان در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.
کد خبر : 190999

دکتر سید جواد انگجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اولیه راه‌اندازی آن اظهار کرد: در آن سال‌ها مخالفت با دانشگاه آزاد اسلامی و تحدید آن از ناآگاهی افراد ناشی می‌شد اما امروز این تحدید و تضعیف‌سازی و برخورد غیرمنصفانه را باید چه نامید؟.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مراحل رشد و بالندگی را پشت سر گذاشته و به مرحله برازندگی ارتقا یافته و امروز با دانشگاه‌های بزرگ داخلی و خارجی رقابت می‌کند اما متاسفانه با برخوردهای جانبدارانه و گاها سیاسی در داخل کشور به‌ویژه در مدیریت جدید دانشگاه به این سیستم ضربه غیر قابل جبرانی وارد می‌کند.


وی با توجه به حذف بیش از 2500 رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم گفت: رشته‌هایی که بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی مورد تصویب هیات سه نفره نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزیر علوم ابلاغ شده و در سال‌های ۹۳ ،۹۴و ۹۵ در این رشته‌ها پذیرش دانشجو صورت گرفته است، چطور به یکباره حذف می‌شوند؟ آیا این خلاف مصوبه مجلس نیست؟.


رئیس واحد تبریز تاکید کرد: سیاست‌های تبعیض‌آمیز و غیرمنصفانه باعث افول جایگاه علم در جامعه، سردرگمی داوطلبان و مشتاقان تحصیل و دل‌زدگی آنان شده و در نتیجه جوانان را دوباره متوجه دانشگاه‌های خارج از کشور خواهد کرد و این برخلاف سیاست‌های بالادستی نظام و برنامه‌های کلان توسعه کشور است.


انگجی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر فضای آموزشی و پژوهشی و نسبت استاد به دانشجو و... استانداردسازی شده است و پس از ۳۵ سال فعالیت و تلاش در حد مطلوبی قرار دارد. بر این اساس باید بجای حذف رشته ۵۰ در صد رشته‌ها و داوطلبان در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.


وی از تلاش‌های دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر علی‌محمد نوریان سرپرست این دانشگاه قدردانی و اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های مدبرانه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در بازگشت رشته‌ها به جایگاه اصلی‌شان موجب دلگرمی دانشگاهیان بویژه استادان شده و به اصلاح امور و دوام و بقای رسالت آموزشی دانشگاه و بهبود شرایط آن بینجامد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست که از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنند و خواستار بازنگری در تصمیمان وزرات علوم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته